A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt – közölte a Do Rzeczy lengyel konzervatív hetilap a lengyel söripari munkaadók szövetsége jelentésére hivatkozva.
A jelentésben az érdekvédelmi szervezet azt írja, hogy „valódi szemtanúi vagyunk a lengyelországi sörfogyasztásban bekövetkező forradalomnak”. 2018-ban ugrásszerűen nőtt az alkoholmentes sörök értékesítése, amely 2024-ig összesen 250 százalékkal növekedett, és tavaly mintegy kétmillió hektolitert ért el a lap által ismertetett adatok szerint.
Az alkoholt nem tartalmazó sörök a lengyelek 52 százaléka számára az alkoholos italok „jó alternatíváját” jelentik – idézi a hetilap Bartlomiej Mokrzyckit, a lengyel söripari munkaadók szövetségének vezérigazgatóját.
A jelenség egyik oka az úgynevezett NoLo-divat, vagyis a nulla vagy alacsonytartalmú alkoholok növekvő kedveltsége
– írja a lap.
A más országokban is észlelhető fogyasztói tendencia Lengyelország esetében tartósnak tűnik, 2019 és 2023 között az alkoholos italok fogyasztása összesen 8,7 százalékkal csökkent, a sör esetében pedig 9,9 százalékos volt a lengyelországi visszaesés.
Az elmúlt három esztendő során az alkoholtartalmú sör gyártása évi 3,7 százalékkal csökkent, az alkoholmentes sörök esetében viszont évi 2,7 százalékkal növekedett – idézi a lap Michal Kolesnikowot, a PKO BP lengyel bank elemzőjét.
Az ismertetett adatok fényében az alkoholmentes sörök gyártása esélyt jelent a piaci nehézségekkel évek óta küzdő sörgyárak számára
– szögezte le Kolesnikow.
A Do Rzeczy felidézi: Lengyelország az alkoholmentes sörök harmadik legnagyobb gyártójának számít Európában, Németországgal és Spanyolországgal együtt ezen italok 68 százalékát állítják elő a kontinensen.
Kapcsolódó cikkeink
300 új üzlet nyitását tervezi a Jerónimo Martins 2025-ben
A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi csoport 1,1 milliárd eurós beruházást tervez…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Közép- és Délkelet-Európában terjeszkedik az Action, a Woolworth és a…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >NKFH: lazacos bio zöldségpürét hívtak vissza szálkák miatt
Az Import Trade Hungary Kft. kivonta a forgalomból és visszahívta…
Tovább olvasom >K&H: már közel 400 ezer forint megy el nyaralásra
A nyaralást tervező középkorú magyarok átlag 397 ezer forintot szánnak…
Tovább olvasom >