A lengyel kormány elfogadta a kiskereskedelmi különadóról szóló törvénytervezetet
A lengyel kormány elfogadta kedden a kiskereskedelmi különadóról szóló törvényjavaslatot, a pénzügyminiszter által bemutatott, a parlamentben előterjesztendő tervezet a korábban ismertetett változatokhoz hasonlóan progresszív különadóról beszél.
A keddi sajtóértekezleten a Beata Szydlo kormányfő és Pawel Szalamacha pénzügyminiszter által ismertetett törvényjavaslat mindazonáltal eltér a január végén ismertetett törvénytervezetettől, mely háromkulcsos adót feltételezett.
A korábbi tervezetet az Európai Bizottság bírálta, többek között a növekvő adókulcs miatt. Kiváltotta azoknak a nagy kereskedelmi láncokkal versenyezni próbáló lengyel kisvállalkozóknak tiltakozását is, akik úgynevezett jogbérleti szerződés (franchise) alapján részesednek egy nagyobb bolthálózatban.
A kedden elfogadott tervezet szerint a különadó kétkulcsos lenne, az idén 638,1 millió zlotyt (143,8 millió eurót) érő költségvetési bevételt hozna. A havi 170 millió zlotynál (38,3 millió euró) alacsonyabb bevételű cégeket 0,8 százalékos különadó terhelné, az ennél magasabb bevételeket pedig 1,4 százalékos adókulcs szerint adóztatnák meg. Az adómentes bevételi küszöb havi nettó 17 millió zloty(3,8 millió euró) lenne.
Az internetes boltokra az adó nem vonatkozna. A törvényjavaslat nem tartalmazza a jogbérleti szerződés alapján működő kereskedőkre vonatkozó részletes megoldásokat.
A törvényjavaslat most a parlament mindkét házában megtárgyalják, tervek szerint augusztustól lépne életbe. (MTI, Lucie Szymanowska)
Kapcsolódó cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >