A lengyel kormány elfogadta a kiskereskedelmi különadóról szóló törvénytervezetet
A lengyel kormány elfogadta kedden a kiskereskedelmi különadóról szóló törvényjavaslatot, a pénzügyminiszter által bemutatott, a parlamentben előterjesztendő tervezet a korábban ismertetett változatokhoz hasonlóan progresszív különadóról beszél.
A keddi sajtóértekezleten a Beata Szydlo kormányfő és Pawel Szalamacha pénzügyminiszter által ismertetett törvényjavaslat mindazonáltal eltér a január végén ismertetett törvénytervezetettől, mely háromkulcsos adót feltételezett.
A korábbi tervezetet az Európai Bizottság bírálta, többek között a növekvő adókulcs miatt. Kiváltotta azoknak a nagy kereskedelmi láncokkal versenyezni próbáló lengyel kisvállalkozóknak tiltakozását is, akik úgynevezett jogbérleti szerződés (franchise) alapján részesednek egy nagyobb bolthálózatban.
A kedden elfogadott tervezet szerint a különadó kétkulcsos lenne, az idén 638,1 millió zlotyt (143,8 millió eurót) érő költségvetési bevételt hozna. A havi 170 millió zlotynál (38,3 millió euró) alacsonyabb bevételű cégeket 0,8 százalékos különadó terhelné, az ennél magasabb bevételeket pedig 1,4 százalékos adókulcs szerint adóztatnák meg. Az adómentes bevételi küszöb havi nettó 17 millió zloty(3,8 millió euró) lenne.
Az internetes boltokra az adó nem vonatkozna. A törvényjavaslat nem tartalmazza a jogbérleti szerződés alapján működő kereskedőkre vonatkozó részletes megoldásokat.
A törvényjavaslat most a parlament mindkét házában megtárgyalják, tervek szerint augusztustól lépne életbe. (MTI, Lucie Szymanowska)
Kapcsolódó cikkeink
A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a Żabka instore szolgáltatásait
A lengyel Żabka kiskereskedelmi vállalat új kampányt indított Załatw to…
Tovább olvasom >Az Arla Foods a Mondelezzel közösen Milka csokis tejet dob piacra
A Milka csokoládés tej a jövő hónapban kerül bevezetésre Németországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >