A lehetőségek kincsestára Magyarország
Jean Grunenwald 2015 januárjától tölti be a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatói pozícióját. Szakmai hátteréről, első benyomásairól, valamint terveiről kérdeztük a nemzetközi és régiós tapasztalatokkal is rendelkező szakembert.
Jean Grunenwald 25 éve dolgozik a Nestlé kötelékében, a Purina állateledel-üzletág közép-európai regionális vezetői posztjáról érkezett hazánkba.– Régiós vezetőként többször jártam már Magyarországon, de mindig a gyors és hatékony értekezlet, szakmai program volt a meghatározó, sose jutott idő az ország kultúrájának, nevezetességeinek megismerésére. Alig várom, hogy lépésről lépésre felfedezzem a főváros és a vidék múzeumait, építészeti látnivalóit, és minél inkább megismerjem a magyar embereket – szögezi le bevezetőjében az ügyvezető igazgató, aki már tanul magyarul.
Jean Grunenwald 48 éves, 3 gyermek édesapja, Elzászban, Franciaországban született. A német és svájci szomszédságnak köszönhetően kora gyermekkorától természetes volt számára az európaiság, a nyitottság más nemzetek felé. Fiatal korától kezdve nagyon szeret utazni, új kultúrákkal megismerkedni. A Nestlé mindehhez a változatos munkakörökön keresztül is hozzásegíti, így hivatása gyakorlása mellett a hobbijának is hódolhat. Már 20 éve hazájától távol él, pályája kezdetén Olaszországban dolgozott, majd 2008 végén kapott megbízást a németországi székhelyű közép-európai régió vezetői posztjának betöltésére. Vezetése idején a régió jelentősen növekedett, a Purina svájci csapata piacvezető pozícióba került. A szakember régóta jelentős szerepet tölt be a Purina üzletágban, más munkakörök mellett Svájcban Country Business Manager volt, betöltötte a délkelet-ázsiai régióban az állateledel General Manager feladatkört, majd elnökhelyettesként dolgozott az üzletág globális marketingjéért felelve.
Rendíthetetlen optimizmus
Bár még csak néhány hónapot töltött az új pozícióban, a szakember számos lehetőséget és kihívást lát a magyar Nestlé továbbfejlesztésében.
– Személyes küldetésemnek tartom a pesszimizmus elleni küzdelmet. Már az első itt töltött napok óta annyi energiával, lendülettel, ötlettel találkoztam, hogy meggyőződésem, a magyar emberek lelkük mélyén pozitívan és bizakodóan állnak az élethez, csak megszokták, sőt kicsit az identitásuk részének tekintik a negatív hozzáállást. A sok elkötelezett és motivált kolléga, az innovatív kezdeményezések, az újdonságok iránti fogyasztói fogékonyság mégis azt igazolja, hogy az inspiratív környezet, a nemes célok valódi energizáló, mozgósító erővel bírnak – vallja az ügyvezető igazgató, aki fő feladatának tekinti az erősségek feltárását és üzleti lehetőséggé fordítását.
Úgy látja, már mutatkoznak biztató jelek a gazdasági helyzet javulására, itt az idő előre tekinteni. A fogyasztói és vásárlói kutatások részletes tanulmányozásával, valamint a Nestlé nemzetközi tapasztalatainak felhasználásával túl lehet lépni az árérzékenység – árengedmények bűvkörén. Ehhez azonban pontosan ismerni kell a helyi fogyasztók és a vásárlók elvárásait.
– A Nestlé is egy úgynevezett „glokális” nagyvállalat, globális célokkal, tapasztalatokkal és infrastruktúrával, de lokális megvalósítással, partnerkapcsolatokkal és gyártással, a helyi értékek messzemenő figyelembevételével működik. Azt tapasztaljuk, hogy míg a fogyasztás szempontjai hasonlóak, a vásárlás tényezői országonként nagyon eltérhetnek, aminek meg kell jelennie mind a portfóliónkban, mind pedig a célcsoportnak szóló ajánlatainkban – hangsúlyozza Jean Grunenwald.
Tematikus megjelenések
A németországi kereskedelmi környezet tanulmányozása alapján a szakember meggyőződése, hogy a kereskedők közti versenyben döntő szerepet játszik a frissáru-kategóriák megítélése, megjelenítése, stratégiai kezelése, a vásárlási útvonalon belüli pozicionálása. Tágabb értelemben ide tartoznak a hagyományos friss termékkörök mellett az azonnali fogyasztásra kínált szendvicsek, saláták, frissen facsart gyümölcs- és zöldséglevek, sőt a meleg ételek és italok is.
– Ehhez az irányzathoz a Nestlé tematikus aktivitásokkal csatlakozik. Például a Maggi újdonságait, alapjait gyakran friss zöldség és hús hozzávalókkal együtt, vagy egy komplett menüként, kóstoltatással egybekötve, kulináris élményként mutathatjuk be – említ egyet a lehetőségek közül az ügyvezető igazgató.
A vállalat fontos küldetése a „Jó étellel teljes az élet” fogyasztói ígéret jegyében a tápláló, minőségi összetevőkből készített ételek és a kiegyensúlyozott táplálkozás népszerűsítése. Felméréseikből tudják, hogy az óvodás és kisiskolás korú gyermekek 20, illetve 25 százaléka túlsúlyos vagy elhízott; illetve már ilyen korai életkorban felfedezhetőek a felnőttekre jellemző helytelen táplálkozási szokások, amelyek jelentősen rontják a felnövekvő generáció egészségi állapotának kilátásait. Ezért a Nestlé egyik kiemelt célja, hogy a gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozását szem előtt tartva felhívja a figyelmet a helyes táplálkozásra – mint például a tápláló reggeli jelentőségére –, bevonva a szülőket, családokat, közösen összefogva az iparággal, különböző szakmai szervezetek vezetőivel.
– Kereskedelmi partnereink is egyre inkább nyitottak a tematikus együttműködésekre a témában, így több helyen közösen jelenünk meg az egészséges táplálkozást népszerűsítő aktivitással– emeli ki az együttgondolkodás és együttműködés fontosságát Jean Grunenwald.
A jövő folytatódik
A Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszer-ipari vállalata közel 150 éve, 1866 óta működik sikeresen. Termékei szinte minden országban jól ismertek, és Magyarországon csaknem minden háztartásban megtalálhatók.
A Nestlé üzleti filozófiája a Közös Értékteremtés megközelítésre épül, ami azt jelenti, hogy amellett, hogy a vállalat számára értéket teremtenek, a társadalom, valamint a jövő generációi számára is értéket akarnak létrehozni. A fogyasztók és közösségek iránti elkötelezettség, a vállalati értékek következetes szem előtt tartása, a termékfejlesztés, a beruházások és a környezet védelme mind-mind hozzájárulnak a Nestlé hosszú távú és sikeres piaci jelenlétéhez. A globális célokkal összhangban Magyarországon 1991 óta építik a Nestlé-szervezetet, jelenleg több mint 2000 dolgozót foglalkoztatnak a budapesti központban és a 3 gyárban. Közel 70 milliárd forint értékben valósítottak meg beruházásokat a cég alapítása óta, és továbbra is elkötelezettek a hazai fejlesztések mellett. Büszkék arra, hogy a beszállítóik 86 százaléka magyar, és a termékek 80 százalékban exportra készülnek. Így a büki gyárban előállított állateledel, a Szerencsen készülő Nesquik és Nescafé termékek, valamint a diósgyőri üreges csokoládéfigurák világszerte képviselik a megbízható magyar alapanyag és munkaerő jó hírét.
– Stratégiánknak megfelelően a termékeinken, az összes kategóriáinkon, innovációinkon és koncepcióinkon keresztül a jobb életminőség, a minőségi élet és tudatos táplálkozás fontosságát mutatjuk be egyre szélesebb körben. Közös Értékteremtésünk részeként 10 vállalást fogalmaztunk meg a termékfejlesztés, a tájékoztatás és az oktatás terén, ezzel is segítve a családokat a kiegyensúlyozott életmód megvalósításában. Fontos, hogy közösen tegyünk – akár iparági szinten összefogva – a felnövekvő egészséges generációért, ezt tartjuk szem előtt, legyen szó a Nutrikid iskolai programunkról, vagy akár az „Egy teljes élet hozzávalói” fogyasztói online platformról. Kereskedelmi partnereinkkel pedig a tematikus, edukációs és életmódprogramok vásárlási élménybe integrálásával lépünk tovább a hosszú távú és fenntartható növekedés útján – összegzi az elhangzottakat Jean Grunenwald.
Kapcsolódó cikkeink
Új, fehérjealapú termékeket vezet be a Nestlé a kulcsfontosságú piacokon
A vállalat a fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva a legkülönbözőbb táplálkozási…
Tovább olvasom >Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >