A legutóbbi négy hónap során az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben stabil maradt

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 04. 27. 17:19

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt 2011. december-2012. március során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt tárta fel a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport négy hónapi forgalma mintegy 450 milliárd forint. Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a sör, sajt, tejföl, margarin és praliné bolti eladása.

– Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltunk például a kávé, margarin, táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze 31, illetve 17 százalékra.

Regionális szempontból változatos trendekre hívja fel a figyelmet Villányi Ágnes:
– Az átlagos 6 százalék felett bővült élelmiszerből az üzletek bevétele az öt Nielsen-régió közül négyben; az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben 8, míg délkeleten 7 százalékkal. Ezzel egyidőben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, egyik évről a másikra.

Említést érdemel, hogy az élelmiszerek országos kiskereskedelmi bevételéből a centrális régió üzletei 34 százalékot értek el 2011. december-2012. március során.

Kapcsolódó cikkeink