A legutóbbi négy hónap során az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal nőtt, mennyiségben stabil maradt
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt 2011. december-2012. március során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt tárta fel a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.
A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport négy hónapi forgalma mintegy 450 milliárd forint. Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a sör, sajt, tejföl, margarin és praliné bolti eladása.
– Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltunk például a kávé, margarin, táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze 31, illetve 17 százalékra.
Regionális szempontból változatos trendekre hívja fel a figyelmet Villányi Ágnes:
– Az átlagos 6 százalék felett bővült élelmiszerből az üzletek bevétele az öt Nielsen-régió közül négyben; az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben 8, míg délkeleten 7 százalékkal. Ezzel egyidőben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális régióban az eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, egyik évről a másikra.
Említést érdemel, hogy az élelmiszerek országos kiskereskedelmi bevételéből a centrális régió üzletei 34 százalékot értek el 2011. december-2012. március során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >