A legtöbben nem tudják megkülönböztetni a drága és az olcsó borokat
A borivók többsége képtelen megkülönböztetni a gyenge minőségű, olcsó bort a hatszor annyiba kerülő, jó minőségű boroktól – mutatták ki kutatók.
A szakemberek tanulmányukban úgy vélik, hogy sokan leginkább a jól csengő márkanevet tartják szem előtt, amikor különleges bort keresnek. Az edinburgh-i tudományos fesztiválon megrendezett vak borkóstolásba 578 embert vontak be. Számos vörös- és fehérbort kóstoltattak velük, a Nagy-Britanniában öt fontnál (1500 forint) kevesebbe kerülő boroktól egészen a 30 fontba (9000 ezer forint) kerülő nedűkig. Azt kérték tőlük, mondják meg, melyik bor olcsó, melyik drága.
A véletlenek törvénye alapján a pontos választ 50 százalékos arányban találhatták volna el. A kutatókat meglepte, hogy a borkóstolás eredménye megegyezett ez utóbbival, ami azt bizonyítja, hogy a résztvevők csupán az íz alapján nem tudnak különbséget tenni minőség és minőség között, holott a kóstolt borok között voltak olyan drágább fajták is, mint a Sauvignon Blanc, a Pinot Grigio, a Chardonnay, Shiraz vagy a Claret – írja a The Daily Telegraph nyomán a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >