A Lego továbbra is a fenntarthatóság útján: jelentős növekedés és zöld beruházások

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 09. 02. 11:30

A Lego cég az elmúlt időszakban kiemelkedő üzleti eredményeket ért el, miközben a globális játékpiacon visszaesést tapasztaltak. A dán vállalat azonban nemcsak a pénzügyi sikerrel büszkélkedhet, hanem elkötelezettségével a fenntarthatóság mellett is, hiszen célul tűzte ki, hogy 2032-re minden termékét megújuló és újrahasznosított anyagokból állítsa elő.

Az év első felében a cég nyeresége 26%-kal, 8,1 milliárd dán koronára (1,2 milliárd dollárra) nőtt

A Lego bejelentése szerint jó úton haladnak afelé, hogy a jellegzetes kockáik gyártásához használt fosszilis tüzelőanyagokat drágább, megújuló és újrahasznosított műanyagokkal váltsák fel. Ez a célkitűzés azonban komoly kihívásokkal jár: a cég több mint 600 különböző anyagot tesztelt, hogy megtalálja az ideális helyettesítőt, de eddig korlátozott sikerrel. A Lego most arra törekszik, hogy fokozatosan csökkentse a kockák olajtartalmát, és jelentős beruházásokat hajt végre a tanúsított megújuló gyanták beszerzésére.

Neils Christiansen, a Lego vezérigazgatója a CNN-nek adott interjújában elmondta, hogy bár az olaj alapú műanyagok költsége jelenleg alacsonyabb, a Lego hajlandó többet fizetni a fenntartható anyagokért anélkül, hogy a vásárlókra hárítanák a többletköltségeket. A cég a 2024 első felében elért 30%-ról 2026-ra több mint 50%-ra kívánja növelni a tömegmérleg módszer szerint tanúsított gyanta felhasználását. Ez a módszer lehetővé teszi a fenntartható anyagok ellátási láncon keresztüli nyomon követését.

A Lego kiemelkedő pénzügyi eredményei is figyelemre méltóak. Az év első felében a cég nyeresége 26%-kal, 8,1 milliárd dán koronára (1,2 milliárd dollárra) nőtt, miközben a fogyasztói értékesítés 14%-kal emelkedett, jelentősen felülmúlva a játékpiac általános teljesítményét. Christiansen a siker egyik kulcsaként a márka világszerte minden korosztály számára vonzó termékportfólióját emelte ki.

Miközben a Lego folytatja a fenntarthatóság felé vezető útját, versenytársai is lépéseket tesznek ezen a téren. A Hasbro és a Mattel is növényi alapú vagy újrahasznosított anyagokat kezdett használni játékaikban, bár a Legohoz hasonló szigorú célkitűzésekkel egyelőre nem rendelkeznek.

A műanyagok fenntartható alternatívái iránti kereslet növekedése ugyanakkor továbbra is kihívások elé állítja az iparágat. A világ legnagyobb megújuló alapanyagokat gyártó vállalata, a Neste szerint a fenntartható műanyag ára jelenleg kétszer vagy háromszor magasabb, mint a fosszilis alapú műanyagoké. A Lego vezetői azonban optimisták, és úgy vélik, hogy az iparágban tapasztalható egyre nagyobb hajlandóság a befektetésekre elősegíti majd a fenntartható anyagok szélesebb körű elterjedését.

Kapcsolódó cikkeink