A legnagyobb kategóriák között a gyümölcsjoghurt
Az egészséges étkezésre való törekvést a joghurtnál nem zavarja a válság: a hazai joghurtfogyasztás 5 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, és 2008. március–2009. februárban meghaladta a 66 ezer tonnát, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.Ugyanakkor több mint 35 milliárd forintért adtak el joghurtot. Értékben 10 százalékkal bővült a piac. A gyümölcsjoghurt 29 milliárd forint feletti bolti eladásával beletartozik a Nielsen által mért élelmiszerek között a legnagyobb forgalmú top tízbe. Olyannyira kedvelt, hogy a kiskereskedelemben négy és félszer annyit adnak el belőle, mint a natúrból: utóbbiból az éves értékesített mennyiség megközelíti a 12 ezer tonnát, gyümölcsjoghurtból pedig az 55 ezer tonnát.
Amíg egy kilogramm gyümölcsjoghurt 2007. január–februárban 508 forintba került, rá egy évre pedig 532-be, addig idén csak 528 forintba. A natúrjoghurt átlagára a 2007. január–februári, kilogrammonként 474 forintról egy év alatt 547-re ugrott, míg az idei hasonló periódusban 562 forintot regisztrált a Nielsen.
A joghurt az egészséget szolgáló tömegtermékek közé tartozik. Jellemző eladáshelye a modern, 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípus.
A mennyiségben mért forgalomból a kereskedelmi márkák gyümölcsjoghurtnál 13 százalékkal részesedtek idén január–februárban. Ugyanannyival, mint az egy évvel korábbi, hasonló periódusban. Natúrjoghurtnál a mutató 21-ről 25 százalékra változott.
Kiszerelés szempontjából a kis mennyiségek dominálnak. Gyümölcsjoghurtnál az eladott mennyiség 73 százaléka jut a 200 gramm alatti szegmensre. Natúrjoghurtnál 83 százalék. A tendencia még ezeknél a magas arányoknál is növekvő.
A joghurt mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára fogyasztói árának alakulása a legutóbbi időszakban, forint/kg
Szegmens 2006. jan.–febr. 2007. jan.–febr. 2008. jan.–febr. 2009. jan.–febr.
Natúrjoghurt 410 474 547 562
Gyümölcsjoghurt 454 508 532 528
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >