A legnagyobb forgalmú hazai online kereskedő tavaly is az eMAG-Extreme Digital volt
Több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal tavaly is az eMAG-Extreme Digital volt a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedő, az élelmiszerek és háztartási cikkek online piacának legnagyobb szereplője a Tesco, a 100 százalékban magyar tulajdonú e-kereskedelmi cégek közül pedig az Euronics került az első helyre – közölte a GKID e-kereskedelmi kutatócég (korábbi nevén GKI Digital) csütörtökön az MTI-vel.
A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről.
Közleményük szerint az online piac koncentráltabbá vált 2021-ben. A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező 15 legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 43 százaléka, 2 százalékponttal több az előző évinél.
A tavalyi online forgalmi adatok alapján piacvezető eMAG-Extreme Digital súlyát jelzi, hogy saját piactere, az eMAG Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnák – jelezte a GKID.
A toplista második helyére története során először, egy helyet javítva a cseh Alza került, a harmadik helyen a Media Markt online áruháza végzett. Az összesített listán a negyedik a Tesco. Ismét az ötödik helyre került a Telekom, a vállalat egyben az ország legnagyobb online mobil és tablet értékesítője is.
A 15-ös mezőny legnagyobb fejlődése a Kifli.hu-hoz köthető, a cseh online élelmiszeráruház az előző listán még a 12. helyen szerepelt, de a 2021-es adatokon alapuló rangsorban már a hatodik helyre ugrott fel. Az összesített mezőny legnagyobb, 100 százalékban magyar tulajdonosi hátterű cége az Euronics, amely a hetedik helyet érte el.
Csak az élelmiszerek és háztartási cikkek online piacát nézve a legnagyobb forgalmú szereplő ismét a Tesco, a második helyre másodszorra is a Kifli.hu került, míg a harmadik hely 2021-ben is az Auchan online áruházáé lett. Ezen a listán a negyedik a Rossmann, majd a Spar, a dm, a GRoby és a foodpanda következik, ez utóbbinál a készétel-kiszállítás forgalmát nem vették figyelembe.
Ennek a termékkategóriának internetes értékesítési forgalma 53,7 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly, ezzel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül, és a negyedik legnagyobb online területté is vált a bruttó 118 milliárd forintos forgalmával.
A GKID adatbázisában több mint 35 ezer magyar webáruház szerepel, de közülük bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalommal alig több mint tíz cég rendelkezik.
A 100 százalékban magyar cégek listáját az Euronics műszaki áruház vezeti, a második helyre az egyik legrégebbi magyar webáruház, az Aqua került, a harmadik a számítástechnikára specializálódott, 2004-ben indult iPon. Ezt követi a Libri-Bookline, az ország legnagyobb könyvkereskedője, a Praktiker barkácsáruházlánc, a Szállás.hu alapítóinak legújabb vállalkozásaként 2017-ben indult pepita.hu, a fotó-videó szegmensben jelentős, de műszaki cikkeket is forgalmazó 220Volt és az ország egyik legnagyobb játékkereskedője, a JátékNet.
A GKID közleményében kitért arra is: a vásárlók preferenciái között számos olyan online kereskedői márka van kiemelt helyen, amely a fogyasztók szemszögéből nézve magyarnak tűnik, akár magyarul is jól csengő márkanév mögül értékesít, miközben a gyakorlatban sokszor se magyar operációja, se magyar céges entitása nincs, csak egy logisztikai partner útján képviselteti magát a magyar piacon. Ez leginkább a ruházat, divat, szépség szegmens kereskedői körében érhető tetten, és talán ez az e-kereskedelmi terület a leginkább kitett a külföldi kereskedők térhódításának.
Ezúttal is összegyűjtötték a legnagyobb spontán márkaismertséggel rendelkező webáruházakat. Az ismertségi rangsor első két helyezettje megegyezik a toplista első két helyezettjével (eMAG, Alza.hu), a harmadik helyre azonban egy teljes egészében külföldi webáruház, a kínai Aliexpress került. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették…
Tovább olvasom >