A legfrissebb CDP-jelentés szerint csak minden ötödik európai cég aktív a zöld átállás terén
A K&H belga anyabankja, a KBC Csoport ismét „A” minősítést kapott a vállalatok klímaváltozással kapcsolatos erőfeszítéseiről minden évben felmérést készítő CDP (Carbon Disclosure Project) nevű nonprofit szervezettől. A CDP 2024-es európai jelentéséből kiderül, hogy csupán minden ötödik európai vállalat tesz aktívan a zöld üzleti modellre való átállásért.
A Carbon Disclosure Project (CDP) nemzetközi nonprofit szervezet legfrissebb kutatása 1600 európai vállalat klímakommunikációját veszi górcső alá, és egy ötpontos szempontrendszer alapján értékeli őket. A K&H belga anyabankja, a KBC Csoport fenntarthatósági törekvéseinek elismeréseként ismét a legjobbak közé került: „A” minősítést kapott a CDP-től, 2022 után immár a 2023-as tevékenysége alapján is.
Az erdők, a vizek, és az emberi létfeltételek védelmében
A klímaváltozás negatív hatásainak mérséklése terén nagy felelősség hárul a pénzintézetekre, mert finanszírozási politikájukkal jelentősen tudják befolyásolni a gazdaság szereplőit. Ha portfóliójukban folyamatosan csökkentik a környezetszennyező iparágak arányát, akkor ezeknek a tevékenységeknek a finanszírozása megdrágul, így rászorítja az iparági szereplőket arra, hogy csökkentsék környezeti lábnyomukat. A CDP kutatásából azonban kiderül, hogy a pénzintézetek több mint felének nincsenek terveik az erdőirtás megakadályozására és a vízkészlet védelmére. A jelentés kiemeli, hogy a K&H belga anyavállalata, a KBC Csoport a legtöbb pénzintézettel szemben mennyire elkötelezett a lakossági, valamint a kis- és középvállalati ügyfélkör fenntartható működésre történő átállásának támogatásában. A pénzintézeti csoport amellett, hogy többféle zöld hitelt és finanszírozási konstrukciót kínál, egy sor egyéb eszközt is kifejlesztett annak érdekében, hogy segítse ügyfeleit a környezeti hatásuk megértésében és kezelésében.
Ami ma nehézség, holnap üzleti lehetőség
„A K&H fenntarthatósági index felmérése alapján azt látjuk, a jelenlegi gazdasági helyzetben a magyarországi cégek zöme ma még inkább nehézségként éli meg a fenntarthatósági célok elérését, mintsem lehetőségként. Pedig már számos kimutatás bebizonyította, hogy hosszú távon nem csupán morális, de anyagi szempontból is érdemes a zöld irányba elmozdulni”
– mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
A K&H Csoport legfőbb célja, hogy energiafinanszírozási portfóliójának 75 százaléka megújuló energiaforrásokra irányuljon. Az elmúlt években a bank a saját működésében is jelentős eredményeket ért el karbonlábnyomának csökkentésével, illetve olyan innovatív pénzügyi termékeket – így például felelős befektetési alapokat — is kidolgozott, amelyek az ügyfeleik számára is lehetővé teszik, hogy támogassák a klímacélok elérését.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >K&H: átlagosan 49 ezer forintot szánnak a fiatalok a karácsony ajándékokra
A korábbi évekhez hasonlóan a fiatalok 84 százaléka tervez ajándékvásárlást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >