A legfrissebb CDP-jelentés szerint csak minden ötödik európai cég aktív a zöld átállás terén
A K&H belga anyabankja, a KBC Csoport ismét „A” minősítést kapott a vállalatok klímaváltozással kapcsolatos erőfeszítéseiről minden évben felmérést készítő CDP (Carbon Disclosure Project) nevű nonprofit szervezettől. A CDP 2024-es európai jelentéséből kiderül, hogy csupán minden ötödik európai vállalat tesz aktívan a zöld üzleti modellre való átállásért.
A Carbon Disclosure Project (CDP) nemzetközi nonprofit szervezet legfrissebb kutatása 1600 európai vállalat klímakommunikációját veszi górcső alá, és egy ötpontos szempontrendszer alapján értékeli őket. A K&H belga anyabankja, a KBC Csoport fenntarthatósági törekvéseinek elismeréseként ismét a legjobbak közé került: „A” minősítést kapott a CDP-től, 2022 után immár a 2023-as tevékenysége alapján is.
Az erdők, a vizek, és az emberi létfeltételek védelmében
A klímaváltozás negatív hatásainak mérséklése terén nagy felelősség hárul a pénzintézetekre, mert finanszírozási politikájukkal jelentősen tudják befolyásolni a gazdaság szereplőit. Ha portfóliójukban folyamatosan csökkentik a környezetszennyező iparágak arányát, akkor ezeknek a tevékenységeknek a finanszírozása megdrágul, így rászorítja az iparági szereplőket arra, hogy csökkentsék környezeti lábnyomukat. A CDP kutatásából azonban kiderül, hogy a pénzintézetek több mint felének nincsenek terveik az erdőirtás megakadályozására és a vízkészlet védelmére. A jelentés kiemeli, hogy a K&H belga anyavállalata, a KBC Csoport a legtöbb pénzintézettel szemben mennyire elkötelezett a lakossági, valamint a kis- és középvállalati ügyfélkör fenntartható működésre történő átállásának támogatásában. A pénzintézeti csoport amellett, hogy többféle zöld hitelt és finanszírozási konstrukciót kínál, egy sor egyéb eszközt is kifejlesztett annak érdekében, hogy segítse ügyfeleit a környezeti hatásuk megértésében és kezelésében.
Ami ma nehézség, holnap üzleti lehetőség
„A K&H fenntarthatósági index felmérése alapján azt látjuk, a jelenlegi gazdasági helyzetben a magyarországi cégek zöme ma még inkább nehézségként éli meg a fenntarthatósági célok elérését, mintsem lehetőségként. Pedig már számos kimutatás bebizonyította, hogy hosszú távon nem csupán morális, de anyagi szempontból is érdemes a zöld irányba elmozdulni”
– mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
A K&H Csoport legfőbb célja, hogy energiafinanszírozási portfóliójának 75 százaléka megújuló energiaforrásokra irányuljon. Az elmúlt években a bank a saját működésében is jelentős eredményeket ért el karbonlábnyomának csökkentésével, illetve olyan innovatív pénzügyi termékeket – így például felelős befektetési alapokat — is kidolgozott, amelyek az ügyfeleik számára is lehetővé teszik, hogy támogassák a klímacélok elérését.
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >