A legfontosabb agrár-külkereskedelmi partner Németország
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek kivitelének értéke 3570 millió eurót, behozatalának értéke 2428 millió eurót tett ki 2024 első negyedévében, az agrár-külkereskedelem aktívuma 1143 millió euró volt, 389 millió euróval több, mint 2023 első negyedévében. A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek exportértéke 2,7 százalékkal emelkedett, importértéke 10,9 százalékkal mérséklődött 2024 első három hónapjában, az egyenleg 51,6 százalékkal haladta meg a vizsgált időszakban a 2023. első negyedévi értéket.
Magyarország agrár-külkereskedelme a vizsgált negyedévben is koncentrált és erősen Európa-centrikus volt: az exportforgalom 95,3 százalékát európai országokkal bonyolítottuk, Ázsia részesedése 3,1, Amerikáé 1,1 százalék volt, Afrika és Ausztrália részesedése pedig 0,4-0,2 százalék körüli értéket ért el.
A legfontosabb export- és importpartnerek közül a legnagyobb agrár-külkereskedelmi forgalom 2024 első negyedévében is Németországgal bonyolódott
További fontos partnerek az agrárexport értékének csökkenő sorrendjében a következő országok voltak: Olaszország, Románia, Ausztria, Lengyelország, Horvátország, Szlovákia, Csehország, Hollandia és Franciaország. A felsorolt országok részesedése meghaladta a teljes agrárkivitel 70 százalékát, az első öt legnagyobb exportpiac aránya pedig 53,5 százalék volt. Az agrártermékek legfontosabb beszállítói szinte megegyeznek az exportpiacokkal. Az import négyötöde tíz EU-tagországból érkezett, a top 5 partner (Németország, Lengyelország, Hollandia, Szlovákia, Ausztria) részesedése a teljes agrárimport értékéből 56,6 százalékot ért el 2024 első három hónapjában.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >