A lakosság fizetőképessége lassan visszatérhet a háborút megelőző szintre
2023 utolsó negyedévében az éves tendenciát követve tovább növekedett a magyar lakosság fizetőképessége az Intrum és a GKI kutatása alapján. Az Intrum Fizetőképességi Index (IFI) az első negyedévben 6,51, a másodikban 11,06, a harmadikban pedig átlagosan 12,99 ponton állt. A negyedik negyedévben az index elérte a 18,5 pontot, ezzel 40%-kal magasabb lett 2022-höz képest.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
A 2023-as eredmények ugyan jelentős javulást mutatnak, azonban utoljára 2015 környékén volt hasonlóan alacsony a háztartások fizetőképessége az orosz–ukrán háborút megelőző időszakban.
Az elmúlt évek mélypontjához, 2022 negyedik negyedévéhez képest több mint hétszeres az emelkedés, így egyelőre úgy tűnik, hogy kitart a lakosság pénzügyi erejének növekedése, és szép lassan a háborút megelőző szint felé konvergál.
Ezzel egyidejűleg a magyar GDP négy negyedéves csökkenése után szintén növekedésnek indult, az infláció is stabilizálódni látszik. //
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség javaslatokat dolgozott ki az árréscsökkentést célzó intézkedések kivezetéséről
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) benyújtotta a kormánynak a GKI…
Tovább olvasom >Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Milliárdokba kerül az adómentesség – kibírja a költségvetés?
A két- és háromgyermekes édesanyák számára kiterjesztett SZJA-mentesség rövid távon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >