A lakosság alig kétharmada képes megtakarítani
Magyarországon a gazdaságilag aktív, 25-55 éves korosztály tagjainak 61 százaléka tekinthető megtakarítónak, ők átlagban havi 20 ezer forintot tesznek félre – közölte a hétszáz fős mintán végzett felmérésének eredményét az Union Biztosító az MTI-vel.
A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem tud félretenni, 28 százalékuk pedig csak havi 5 ezer forintnál is kevesebbet képes megtakarítani.
A lakosság kétharmadának van bankhitele, ők átlagosan havi 15 ezer forintot takarítanak meg, míg akinek nincs hitele, ennek a dupláját teszi félre havonta.
Az életkor erősen meghatározza azt, hogy ki mire gyűjt: a nyugdíjcélú előtakarékosság csak a gyermekek felnőtté válását követően lesz vezető megtakarítási szempont. A 25-34 év közti korosztály 40 százaléka lakásra takarékoskodik, 38 százalékuk a gyermekek taníttatására tesz félre és csak 25 százalékuk spórol nyugdíjas korára.
Ezzel szemben a 45-54 éves korosztály 46 százalékának van valamilyen nyugdíj-előtakarékossága. A második helyen – 32 százalékkal – még ekkor is a gyermekek támogatása áll.
A nyugdíjas időről nagy a bizonytalanság: a megkérdezettek 93 százaléka nem számít arra, hogy az állami nyugdíj elegendő lesz a megélhetéshez. Ennek ellenére eddig csupán 40 százalékuk vett igénybe valamilyen nyugdíj-előtakarékossági formát.
Az állami nyugdíj kiegészítéseként 85 százalék tervezi, hogy nyugdíjasként is tovább dolgozik majd, 55 százalék azok aránya, akik a saját korábbi megtakarításukra akarnak támaszkodni. A családjuk támogatására számít a megkérdezettek 38 százaléka és ugyanekkora azok aránya, akik valamilyen szociális segélyben bíznak.
A válaszadóknak mindössze 13 százaléka számít arra, hogy az anyagi lehetősége a nyugdíjas korában is eléri majd a nyugdíjazás előtti jövedelmét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >