A labdarúgó-vb fellendíti a sporttal kapcsolatos piacokat
A labdarúgó-világbajnokság nemcsak a síkpaneles televízió készülékek piacára van hatással, de a sportruházati kínálatot, illetve értékesítést is befolyásolja – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelem és Technológia területének adataiból.
A tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió piac 2010 májusától kezdve növekszik, az eladások száma június első hetében meghaladta a 9000 darabot. 10 eladott készülékből egy televízió volt plazma technológiás, a többi LCD tv volt. A legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket. Tavaly a sportcipő piac csupán 13-14 százalékát tették ki a futballcipők, de valószínűsíthető, hogy a világbajnokság miatt az idén megnő irántuk a kereslet.
Bár a június-júliusi időszak nem számít szezonnak a sportcipő eladások tekintetében, mégis a legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket. A sajtóban több ízben is olvasható volt, hogy az Adidas az idei világbajnokság alatt nagyobb, 1,5 milliárdos bevételre számít, amely meghaladja a 2008-as, Európa-bajnokság ideje alatt realizált 1,3 milliárd eurót. Persze ez nemcsak a cipők, hanem a mezek eladásából is realizálódik.
A multinacionális sportáruházak értékesítései alapján elmondható, hogy a sportcipő piacon hazánkban forgalom tekintetében a március-április, illetve az augusztus számít a legerősebb időszaknak. A tavaszi hónapokban vásárolt cipők egyértelműen a kinti szabadidős tevékenységekhez köthetők. Az augusztusi, pedig – hasonlóan az IT területhez – a „back to school” időszak, amikor is a gyermekek új cipőt kapnak, mivel a régit már kinőtték, illetve új utcai cipőket is vesznek nekik. 2009-ben, ebben az időszakban eladott darabszám tekintetében a junior cipők értékesítése tette ki a multinacionális láncok összforgalmának 36 százalékát, amíg általánosságban 20-25 százalék között mozog piaci részarányuk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >