A külföldi turisták Budapesten kívül nem nagyon mennek máshova
A KSH márciusi turisztikai eredményei kiugró növekedést mutatnak, amely elsősorban a húsvéti hosszú hétvége korai időpontjának köszönhető. Az adatok szerint a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma 30, a vendégéjszakáké 25 százalékkal nőtt, a belföldi vendégek esetében 23, illetve 22 százalékos, míg a külföldi vendégeknél 39, illetve 27 százalékos emelkedést regisztráltak.
Ez a jelentős növekedés azonban megtévesztő lehet, ha nem vesszük figyelembe a tavalyi alacsony bázist. Tavaly márciusban az infláció csúcsra járt, az energiaválság hatására sok szálloda zárva volt, így kevesen engedhették meg maguknak az utazást. Az idei év márciusában 21 ezer szálláshely állt rendelkezésre, szemben a tavalyi 15 ezerrel, ami magyarázatot adhat a látványos növekedésre.
Molnár Dániel, a Makronóm Intézet elemzője kiemelte a reálbérek emelkedését, a melegebb márciusi időjárást, valamint a húsvét időpontját, amelyek mind hozzájárultak a belföldi turizmus erősödéséhez. Ezen felül a belföldi üdülések áremelkedése is elmaradt a külföldi vakációkétól, ami szintén előnyös volt a hazai turizmus számára – írja az mfor.hu.
A nemzetközi turizmus szintén élénkült, mivel a COVID-járvány után fokozatosan helyreálltak a nemzetközi utazások. Budapest dominanciája továbbra is megkérdőjelezhetetlen, a külföldi vendégéjszakák döntő többségét a fővárosban regisztrálták, míg a Balaton és más vidéki célpontok jelentősen elmaradnak ezen a téren.
Végül, a belföldi vendégéjszakák száma még mindig nem éri el a 2022-es szinteket, amit a korábbi korlátozások és a külföldi utazási lehetőségek hiánya is befolyásolhatott. A nemzetközi turizmusban viszont Magyarország, különösen Budapest, továbbra is vonzó célpont marad.
Kapcsolódó cikkeink
Budapest és Eger vezetik a karácsonyi úti célok listáját a belföldi utazók körében
A Szallas.hu előfoglalási adatai szerint Budapest és Eger továbbra is…
Tovább olvasom >Bakancslista 2025: Országos Főzdetúra – ingyenes sörkóstolóval várják a sörkedvelőket
Egyedülálló kiadvány készült a sörkedvelők számára: a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági elismerést kapott a szegedi Proko Travel
A Proko Travel Kft., Szeged egyik vezető utazási irodája, nemrégiben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >