A külföldi turisták Budapesten kívül nem nagyon mennek máshova
A KSH márciusi turisztikai eredményei kiugró növekedést mutatnak, amely elsősorban a húsvéti hosszú hétvége korai időpontjának köszönhető. Az adatok szerint a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma 30, a vendégéjszakáké 25 százalékkal nőtt, a belföldi vendégek esetében 23, illetve 22 százalékos, míg a külföldi vendégeknél 39, illetve 27 százalékos emelkedést regisztráltak.

j
Ez a jelentős növekedés azonban megtévesztő lehet, ha nem vesszük figyelembe a tavalyi alacsony bázist. Tavaly márciusban az infláció csúcsra járt, az energiaválság hatására sok szálloda zárva volt, így kevesen engedhették meg maguknak az utazást. Az idei év márciusában 21 ezer szálláshely állt rendelkezésre, szemben a tavalyi 15 ezerrel, ami magyarázatot adhat a látványos növekedésre.
Molnár Dániel, a Makronóm Intézet elemzője kiemelte a reálbérek emelkedését, a melegebb márciusi időjárást, valamint a húsvét időpontját, amelyek mind hozzájárultak a belföldi turizmus erősödéséhez. Ezen felül a belföldi üdülések áremelkedése is elmaradt a külföldi vakációkétól, ami szintén előnyös volt a hazai turizmus számára – írja az mfor.hu.
A nemzetközi turizmus szintén élénkült, mivel a COVID-járvány után fokozatosan helyreálltak a nemzetközi utazások. Budapest dominanciája továbbra is megkérdőjelezhetetlen, a külföldi vendégéjszakák döntő többségét a fővárosban regisztrálták, míg a Balaton és más vidéki célpontok jelentősen elmaradnak ezen a téren.
Végül, a belföldi vendégéjszakák száma még mindig nem éri el a 2022-es szinteket, amit a korábbi korlátozások és a külföldi utazási lehetőségek hiánya is befolyásolhatott. A nemzetközi turizmusban viszont Magyarország, különösen Budapest, továbbra is vonzó célpont marad.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében 12,1 százalékkal esett vissza a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 első negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >