A krém és a gyantázócsík a legkeresettebb
Évi 1 milliárd forint felett mozog a szőrtelenítők éves piaca. Értékben a kiskereskedelmi forgalom 2, mennyiségben pedig 8 százalékkal csökkent 2009-ben, az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.Legkedveltebb szegmens a krém, amely értékben 50 százalékkal részesedett a bolti eladásból tavaly. Utána a gyantázócsík következik 32, majd a gyanta 17 százalékkal.
A habra mindössze 1 százalék jutott. Az egy flakonra vagy dobozra jutó átlagárak 7 százalékkal emelkedtek. Így legutóbb november–decemberben egy kiszerelési egység átlagosan 851 forintba került.
A kategória fő eladáshelye a drogéria. Mennyiségében 63 százalék jutott rá a bolti forgalomból tavaly, míg egy évvel korábban 62. Ugyanakkor a hipermarket mutatója 31-ről 33 százalékra emelkedett.
A gyártói márkák erős pozícióját igazolja, hogy a kereskedelmi márkák részesedése
a mennyiségi értékesítésből tavaly 8-9 százalék között váltakozott a két hónapos periódusokban. Egy évvel korábban pedig 7-8 százalékos mutatókat regisztrált a Nielsen.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >Éleződő vámháború és új piacok keresése: szorult helyzetbe került az európai élelmiszerexport
Az amerikai büntetővámok bejelentése és a kereskedelmi feszültségek fokozódása új…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >