A Kraft Foods és a TerraCycle közösen küzd a fenntarthatóságért
Magyarországon elsőként indít gyűjtőprogramot csokoládé csomagolóanyagok újrahasznosítására a Kraft Foods vezető márkája, a Milka. A TerraCycle-lal közös program olyan hulladék anyagok gyűjtésére buzdít minden vállalkozó kedvű szervezetet és magánszemélyt, melyek eddig nem, vagy csak nehezen voltak újrahasznosíthatók.
A Milka Csokoládé Brigád névvel indított akció célja, hogy a feldolgozott csokoládépapírok újrahasznosításával új, zöld és fenntartható termékek kerüljenek forgalomba. A gyűjtőprogram nemcsak környezettudatosságra és takarékosságra késztet, hanem egyúttal jótékonykodásra is lehetőséget nyújt a brigádok számára. A csomagolóanyagok visszaküldésének ösztönzése céljából ugyanis a beküldött csomagolások után a Milka és a TerraCycle pénzadományt juttat el a programban résztvevők által megjelölt non-profit intézményekhez.
A csoki nem csak finom lehet, de csomagolása hasznos is. Ez az elgondolás vezérelte a Milka csokit és a TerraCycle-t, amikor életre hívták a Milka Csokoládé Brigád elnevezésű új programot. A csokoládé elfogyasztása után nemcsak a kellemes íz-élmény marad meg, hanem a csomagolás is. Ha ezeket a zömében műanyag-alapú csomagolóanyagokat nem a szemétbe dobjuk, hanem minél nagyobb mennyiségben visszagyűjtjük, a TerraCycle száz százalékig képes azokat újrahasznosítani. Az eredeti Milka csomagolásokból így aztán újszerű, környezetbarát termékek készülhetnek: műanyag használati tárgyak, táskák, hátizsákok, irattartók, stb. A teljeskörű „recycling” a „legzöldebb” hulladékkezelési módszerek közé sorolható, és alternatívát kínál a hulladékégetés vagy a hulladéklerakás gyakorlatával szemben.A környezettudatos gondolkodás mellett a jótékonyság is kiemelt szerepet kap a Milka Csokoládé Brigádok életében. A fogyasztók számára a programban való részvétel teljesen ingyenes (a csomagküldés költségeit a TerraCycle és a Milka vállalja át), sőt minden egyes beküldött csokoládécsomagolás után a Milka 2 forintot ír jóvá a gyűjtők számláján. Az összegyűlt pénzt a brigádok felajánlhatják az általuk kiválasztott nonprofit szervezet számára. A programra magánszemélyek, vállalatok és szervezetek egyaránt ingyenesen regisztrálhatnak a Terracycle weboldalán.
Novák Zoltán, a Kraft Foods Magyarország ügyvezetője elmondta: „A Milka csoki célja, hogy piacvezető márkaként követendő példát mutasson a környezettudatos gondolkodás terén, valamint hogy a gyűjtő csapatok létrehozásával környezetünk védelme érdekében is összehozza az embereket, legyen szó kollégákról, barátokról, sportkörökről vagy egyéb csapatokról.”
„A Terracycle-lal való együttműködést nemcsak azért kezdtük pont a Milkával, mert ez az egyik legnépszerűbb csokoládémárka Magyarországon, hanem azért is, mert a Milka az a márka, amely a rideg, cinikus és keserű mindennapokban olyan értékeket képvisel, mint a gyengédség és a felelősség. Úgy véljük, ez nem pusztán ember és ember, hanem az ember és a fenntartható környezet vonatkozásában is fontos.” – tette hozzá Kádár András, a Kraft Foods Hungária marketing igazgatója.
Magyarországon a Kraft Foods az első vállalat, amely lehetőséget biztosít a csokoládécsomagolások újrahasznosítására. Globális viszonylatban a vállalat a TerraCycle legjelentősebb partnere, már több mint tíz országban szponzorál a hazaihoz hasonló gyűjtőprogramokat.
A TerraCycle-t 2001-ben a magyar származású Tom Szaky alapította az Egyesült Államokban. Mára már több mint 20 országban 20 millió ember és számos vállalat részvételével működik sikeresen az általuk kifejlesztett újrahasznosítási program. A cég az elmúlt években a nem, vagy csak nehezen újrahasznosítható hulladékok összegyűjtésével és felhasználásával ezerötszáz féle új terméket hozott létre.
„A TerraCycle megalapítása óta az volt az álmom, hogy a szülőhazámban is elindíthassam a vállalatot” mondta Tom Szaky, a TerraCycle alapítója és vezérigazgatója. „Izgatottan várom legfőbb, világszintű partnerünkkel, a Kraft Foods-szal való újabb együttműködésünk indulását. Örömmel tölt el, hogy Magyarországra hozhatjuk gyűjtőprogramunkat és újrahasznosítási megoldásainkat is!”
Ha többet szeretne megtudni a programról, vagy regisztrálna a Milka Csokoládé Brigád tagjaként, látogasson el a www.terracycle.hu weboldalra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >Lidl Magyarország idén is zárva tart szenteste: az ünnep békéjét támogatja az áruházlánc
A Lidl Magyarország tavaly elindított hagyományát követve idén sem nyitja…
Tovább olvasom >A prémium italfogyasztás jövője: kevesebb, de jobb minőség
A WhiskyNet Kft. két alapítója, Szatmári Kati és Szigeti Zsolt…
Tovább olvasom >