A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a közösségi médiát használta elsősorban termékek, szolgáltatások és ajánlások keresésére – írja a Retail Asia az Euromonitor International friss jelentését idézve.
A TikTok, a Douyin és más vizuális platformok gyors, látványos tartalmaival felülmúlják a hagyományos, szövegalapú kereséseket, különösen a fiatalabb korosztályok körében: a Z generáció 48%-a, míg az ezredfordulósok 51%-a már innen gyűjt inspirációt éttermekhez, receptekhez és termékekhez.
A közösségi platformok – például a TikTok Shop, Instagram Checkout vagy Facebook Marketplace – ma már vásárlási felületként is működnek. 2024-ben világszerte már a fogyasztók negyede vásárolt a közösségi médián keresztül, amivel 335 milliárd dollár értékű forgalmat generáltak, és ez a globális e-kereskedelem 3%-át tette ki. Ez az arány 2029-re meghaladhatja az 5%-ot.
Ha a márkák a fogyasztók számára relevánsak akarnak maradni, fontos tartalmaikat közösségi média keresési algoritmusokra optimalizálni, kulcsszavakat, hashtageket használni és a trendi témákat lekövetni.
Eközben az influenszer marketing is átalakulóban van: a fizetett promóciók iránti bizalom csökkenésével az influenszerekbe vetett bizalom is visszaesett. A mikroinfluenszerek ugyanakkor kisebb, de elkötelezettebb közönségük révén hitelesebbnek tűnnek. Olyan nagy cégek, mint a Lidl, a Target vagy a Walmart már aktívan építenek rájuk.
A mesterséges intelligencia is kulcsszerepet kap a célzott, személyre szabott stratégiák kialakításában, de a fogyasztók adatvédelmi aggályai miatt a márkáknak meg kell találniuk az egyensúlyt a perszonalizáció és a privátszféra tiszteletben tartása között.
Kapcsolódó cikkeink
Egy ikon született a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációjával
A hetek óta tartó találgatások után végre lerántotta a leplet…
Tovább olvasom >A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >