A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 04. 10. 09:47

2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a közösségi médiát használta elsősorban termékek, szolgáltatások és ajánlások keresésére – írja a Retail Asia az Euromonitor International friss jelentését idézve.

A TikTok, a Douyin és más vizuális platformok gyors, látványos tartalmaival felülmúlják a hagyományos, szövegalapú kereséseket, különösen a fiatalabb korosztályok körében: a Z generáció 48%-a, míg az ezredfordulósok 51%-a már innen gyűjt inspirációt éttermekhez, receptekhez és termékekhez.

A közösségi platformok – például a TikTok Shop, Instagram Checkout vagy Facebook Marketplace – ma már vásárlási felületként is működnek. 2024-ben világszerte már a fogyasztók negyede vásárolt a közösségi médián keresztül, amivel 335 milliárd dollár értékű forgalmat generáltak, és ez a globális e-kereskedelem 3%-át tette ki. Ez az arány 2029-re meghaladhatja az 5%-ot.

Ha a márkák a fogyasztók számára relevánsak akarnak maradni, fontos tartalmaikat közösségi média keresési algoritmusokra optimalizálni, kulcsszavakat, hashtageket használni és a trendi témákat lekövetni.

Eközben az influenszer marketing is átalakulóban van: a fizetett promóciók iránti bizalom csökkenésével az influenszerekbe vetett bizalom is visszaesett. A mikroinfluenszerek ugyanakkor kisebb, de elkötelezettebb közönségük révén hitelesebbnek tűnnek. Olyan nagy cégek, mint a Lidl, a Target vagy a Walmart már aktívan építenek rájuk.

A mesterséges intelligencia is kulcsszerepet kap a célzott, személyre szabott stratégiák kialakításában, de a fogyasztók adatvédelmi aggályai miatt a márkáknak meg kell találniuk az egyensúlyt a perszonalizáció és a privátszféra tiszteletben tartása között.

Kapcsolódó cikkeink