A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a közösségi médiát használta elsősorban termékek, szolgáltatások és ajánlások keresésére – írja a Retail Asia az Euromonitor International friss jelentését idézve.
A TikTok, a Douyin és más vizuális platformok gyors, látványos tartalmaival felülmúlják a hagyományos, szövegalapú kereséseket, különösen a fiatalabb korosztályok körében: a Z generáció 48%-a, míg az ezredfordulósok 51%-a már innen gyűjt inspirációt éttermekhez, receptekhez és termékekhez.
A közösségi platformok – például a TikTok Shop, Instagram Checkout vagy Facebook Marketplace – ma már vásárlási felületként is működnek. 2024-ben világszerte már a fogyasztók negyede vásárolt a közösségi médián keresztül, amivel 335 milliárd dollár értékű forgalmat generáltak, és ez a globális e-kereskedelem 3%-át tette ki. Ez az arány 2029-re meghaladhatja az 5%-ot.
Ha a márkák a fogyasztók számára relevánsak akarnak maradni, fontos tartalmaikat közösségi média keresési algoritmusokra optimalizálni, kulcsszavakat, hashtageket használni és a trendi témákat lekövetni.
Eközben az influenszer marketing is átalakulóban van: a fizetett promóciók iránti bizalom csökkenésével az influenszerekbe vetett bizalom is visszaesett. A mikroinfluenszerek ugyanakkor kisebb, de elkötelezettebb közönségük révén hitelesebbnek tűnnek. Olyan nagy cégek, mint a Lidl, a Target vagy a Walmart már aktívan építenek rájuk.
A mesterséges intelligencia is kulcsszerepet kap a célzott, személyre szabott stratégiák kialakításában, de a fogyasztók adatvédelmi aggályai miatt a márkáknak meg kell találniuk az egyensúlyt a perszonalizáció és a privátszféra tiszteletben tartása között.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >