A közösségi média felhasználói 46%-kal fogékonyabbak az online hirdetésekre
A Kantar Insights platform felmérése szerint a közösségi médiát gyakran használók sokkal az átlagnál nagyobb valószínűséggel állnak pozitívan az online hirdetésekhez.
Azok, akik naponta több mint tízszer lépnek be a közösségi médiaplatformokra, a válaszadók 46%-kal nagyobb valószínűséggel találják „szórakoztatónak” az online hirdetéseket, míg a közösségi médiát ritkán használók 34%-kal kisebb valószínűséggel érzik ugyanezt.
A közösségi médiát intenzíven használók kisebb valószínűséggel használnak reklámblokkolót is, míg a ritkábban használók körében ellenkező tendencia figyelhető meg.
A közösségi média felhasználók reklámokról alkotott általános véleménye tükrözi a lakosság többségének véleményét: a Facebook-felhasználók 65%-a találja az online hirdetéseket „egyre tolakodóbbnak”. Ez az arány az Instagram esetében is 65%, a TikTok esetében pedig 63% volt.
Ezek a folyamatok több közösségi médiahálózat számára is érdekesek lehet, különösen annak fényében, hogy a TikTok úgy döntött, előfizetéses reklámmentes modellt tesztel, a Meta pedig azt tervezi, hogy Európában díjat számít fel azoknak a felhasználóknak, akik platformjain lemondanak a személyre szabott hirdetésekről.
A kutatás feltárta azt is, hogy az intenzív közösségimédia-használók különösen nagy valószínűséggel fogyasztanak médiát a játékokon és a kültéri médián keresztül, és az átlag felnőttnél 77%-kal nagyobb eséllyel intenzív gamerek. Ez az arány a kültéri média esetében 58%, a mozi esetében pedig 35%.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: megjelentek a tiktokos csalók
Az adathalászok nem kérnek személyit az áldozataiktól – bárkit célba…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >