A közösségi média felhasználói 46%-kal fogékonyabbak az online hirdetésekre
A Kantar Insights platform felmérése szerint a közösségi médiát gyakran használók sokkal az átlagnál nagyobb valószínűséggel állnak pozitívan az online hirdetésekhez.
Azok, akik naponta több mint tízszer lépnek be a közösségi médiaplatformokra, a válaszadók 46%-kal nagyobb valószínűséggel találják „szórakoztatónak” az online hirdetéseket, míg a közösségi médiát ritkán használók 34%-kal kisebb valószínűséggel érzik ugyanezt.
A közösségi médiát intenzíven használók kisebb valószínűséggel használnak reklámblokkolót is, míg a ritkábban használók körében ellenkező tendencia figyelhető meg.
A közösségi média felhasználók reklámokról alkotott általános véleménye tükrözi a lakosság többségének véleményét: a Facebook-felhasználók 65%-a találja az online hirdetéseket „egyre tolakodóbbnak”. Ez az arány az Instagram esetében is 65%, a TikTok esetében pedig 63% volt.
Ezek a folyamatok több közösségi médiahálózat számára is érdekesek lehet, különösen annak fényében, hogy a TikTok úgy döntött, előfizetéses reklámmentes modellt tesztel, a Meta pedig azt tervezi, hogy Európában díjat számít fel azoknak a felhasználóknak, akik platformjain lemondanak a személyre szabott hirdetésekről.
A kutatás feltárta azt is, hogy az intenzív közösségimédia-használók különösen nagy valószínűséggel fogyasztanak médiát a játékokon és a kültéri médián keresztül, és az átlag felnőttnél 77%-kal nagyobb eséllyel intenzív gamerek. Ez az arány a kültéri média esetében 58%, a mozi esetében pedig 35%.
Kapcsolódó cikkeink
Tévhit, hogy csak a Z generáció él TikTokon – a magyar userek átlagéletkora 38 év
A social média mára minden generáció életének nélkülözhetetlen részévé vált,…
Tovább olvasom >Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >Az Európai Bíróság korlátozza a Meta célzott hirdetésekhez használt adatgyűjtését
Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága (CJEU) október 4-én úgy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >