A közösségi média felhasználói 46%-kal fogékonyabbak az online hirdetésekre
A Kantar Insights platform felmérése szerint a közösségi médiát gyakran használók sokkal az átlagnál nagyobb valószínűséggel állnak pozitívan az online hirdetésekhez.
Azok, akik naponta több mint tízszer lépnek be a közösségi médiaplatformokra, a válaszadók 46%-kal nagyobb valószínűséggel találják „szórakoztatónak” az online hirdetéseket, míg a közösségi médiát ritkán használók 34%-kal kisebb valószínűséggel érzik ugyanezt.
A közösségi médiát intenzíven használók kisebb valószínűséggel használnak reklámblokkolót is, míg a ritkábban használók körében ellenkező tendencia figyelhető meg.
A közösségi média felhasználók reklámokról alkotott általános véleménye tükrözi a lakosság többségének véleményét: a Facebook-felhasználók 65%-a találja az online hirdetéseket „egyre tolakodóbbnak”. Ez az arány az Instagram esetében is 65%, a TikTok esetében pedig 63% volt.
Ezek a folyamatok több közösségi médiahálózat számára is érdekesek lehet, különösen annak fényében, hogy a TikTok úgy döntött, előfizetéses reklámmentes modellt tesztel, a Meta pedig azt tervezi, hogy Európában díjat számít fel azoknak a felhasználóknak, akik platformjain lemondanak a személyre szabott hirdetésekről.
A kutatás feltárta azt is, hogy az intenzív közösségimédia-használók különösen nagy valószínűséggel fogyasztanak médiát a játékokon és a kültéri médián keresztül, és az átlag felnőttnél 77%-kal nagyobb eséllyel intenzív gamerek. Ez az arány a kültéri média esetében 58%, a mozi esetében pedig 35%.
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >Az Európai Bíróság korlátozza a Meta célzott hirdetésekhez használt adatgyűjtését
Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága (CJEU) október 4-én úgy…
Tovább olvasom >Ismerik, de nem használják az élő közvetítéses vásárlás szolgáltatást a németek
Egyre több német vásárló ismeri a live shopping, azaz az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >