Nielsen: A közösségi háló használói aktívabbak a vásárlásban
Egyre többen mennek fel első sorban azért az internetre, hogy valamelyik közösségi hálót használják. A közösségi hálók és blogok használói aktívabban élnek, vásárolnak és nyilvánítanak véleményt, mint az átlagos internetezők. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat új jelentése a közösségi médiáról.
Ahogyan növekszik a közösségi média, illetve használóinak befolyása a közvéleményre, úgy válik egyre fontosabbá a hagyományos médiumok, kiskereskedők, márkagyártók és hirdetők számára, hogy megértsék, milyen módon használják és osztják meg fogyasztóik szegmensei az oldalak tartalmait.
Tíz nagy országban vizsgálták a web használatát, és megállapították, hogy leggyakrabban az internetezés fő célja mindenütt vagy csatlakozás valamelyik közösségi hálóhoz vagy a blogolás. Ez a két tevékenység viszi el a netezéssel töltött idő legnagyobb részét.
A vizsgált tíz nagy országban a közösségi hálók és blogok elérik az aktív Internet-használók háromnegyed részét. (A vizsgált tíz ország: Németország, Olaszország, Svájc, Franciaország, Spanyolország, Nagy-Britannia, USA, Japán, Brazília, Ausztrália).
Például az USA-ban idén májusban 140 millióan mentek fel a Facebookra, és összesen 53 milliárd percig használták. Ez azt jelenti, hogy mindegyikük átlag hat órán át Facebookolt egy hónapban. A használat időtartamát tekintve a Facebook megelőz minden más web oldalt.
Összességében az amerikaiak internetezéssel töltött idejének majdnem egynegyed részét viszik el a közösségi hálók vagy a blogok.
Németországban a web oldalak típusai közül a közösségi hálókat és blogokat használják legtöbb ideig az internetezők. Ez idén májusban 12,7 milliárd percet jelentett.
Kiemeli a Nielsen jelentése, hogy a közösségi média használóinak 40 százaléka mobil telefonjáról megy rá az Internetre. A közösségi hálók használóinak száma főleg az 55 éven felüliek révén növekszik, akik inkább mobil internetezők.
A közösségi hálók felnőtt használóinak 70 százaléka vásárol online. Így közöttük az online vásárlás 12 százalékkal valószínűbb, mint az átlagos felnőtt internetezők körében.
A közösségi hálókat mobil telefonjukról elérő internetezők számának változása az USA-ban, 2011 első felében, a tavalyi első félévhez viszonyítva, százalékban megadva, az alábbiak szerint alakult:
Korcsoport %
13-17 éves 16
18-34 éves 61
35-54 éves 68
55 év felett 109
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Az USA-ban az átlagos internetezőkhöz képest a közösségi média használói közül hány százalékkal többen…
Aktivitás %
költenek intenzíven zenére 75
lojálisak egy márkához 53
költenek intenzíven ruházati cikkre,cipőre és kiegészítőkre 47
találkoznak, randevúznak valakivel 45
nyilvánítanak véleményt tévé-műsorokról 33
nyilvánítanak véleményt politikáról és aktuális eseményekről 26
látogatnak el sporteseményre 19
sportolnak szabad idejükben vagy tesznek valamit egészségük megőrzéséért 18
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Fagyos tavasz, súlyos károk: összeomolhat a gyümölcstermés 2025-ben
Az áprilisi fagyok komoly pusztítást végeztek a magyar gyümölcstermesztésben: egyes…
Tovább olvasom >