A kozmetikai ipar újragondolja a csomagolást a fenntarthatóság érdekében
A kozmetikai csomagolások az egyre szigorúbb jogszabályi és fogyasztói nyomás közepette egyre inkább az interaktívabb és környezetbarátabb csomagolási megoldások felé tolódnak el. A PackagingInsights a L’Oréal, a The Estée Lauder Companies (ELC), a Johnson & Johnson Consumer Health és a Kao szakértőivel tárta fel a kozmetikai csomagolások legújabb trendjeit.
A L’Oréal az egyik olyan vállalat, amely a kozmetikai csomagolások körkörösebb gazdaságának fejlesztését mozdítja elő, hogy csökkentse a pazarlást és leküzdje a kimerülő természeti erőforrásokat. Itt Erik Troost, a L’Oréal Benelux vállalati kommunikációs és elkötelezettségi igazgatója szerint a kommunikációs technológiák létfontosságú szerepet játszhatnak.
„A QR-kódok nagyobb átláthatóságot kínálnak az anyagok és összetevők tekintetében, de hatékonyak az újrahasznosíthatóság és az oktatás javítása terén is” – magyarázza.
A L’Oréal Maybelline New York-ja és a NYX nemrégiben virtuális próbaeszközöket mutatott be sminkkollekciójához. A fogyasztók feltölthetnek magukról fényképet, vagy aktiválhatják élő kameramódjukat, majd böngészhetnek és kiválaszthatják az összes árnyalatot a katalógusból.
Daniel Ramos Day, az ELC globális csomagolásért felelős vezető alelnöke egyetért azzal, hogy egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az interaktív csomagolásra a fogyasztói elkötelezettség fokozása érdekében.
„Az interaktív csomagolás lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy mélyebb, kifizetődőbb kapcsolatot alakítsanak ki egy márkával a termékkel való magasabb szintű interakció révén” – mondja.
Az M·A·C, a Clinique és a Dr. Jart + ELC márkák mind olyan nemrégiben tesztelt megoldásokkal rendelkeznek, amelyek dinamikus tartalomfogyasztást tesznek lehetővé, egyedi élményeket kínálva a fogyasztóknak.
Eközben a márkák egyre gyakrabban dobnak piacra újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat használó szépségápolási termékeket, és újratervezik a csomagolást, hogy csökkentsék az anyagok környezetszennyező hatását és a károsanyag-kibocsátást.
„Egy másik jelentős fejlemény az újratölthető termékopciók megnövekedett száma. Ezenkívül szilárdabb formátumok kerülnek bevezetésre, amelyek kisebb hatással vannak a csomagolóanyagra” – teszi hozzá Troost. A merev csomagolásokat általában magasabb arányban hasznosítják újra, mint a rugalmas alternatívákat.
A szépségápolási termékek egyre gyakrabban használnak újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokat a bimbózó körforgásos gazdaság támogatására.
„Az elmúlt években azt láttuk, hogy a trendek a környezetileg fenntarthatóbb és megújulóbb csomagolási lehetőségek irányába tolódnak el” – ismétli Meghan Harding, a Johnson & Johnson Consumer Health globális problémák kezeléséért és médiakapcsolatokért felelős menedzsere.
„Számos trendet követünk a presztízs szépségápolási csomagolások terén, de azt látjuk, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság, az interaktivitás és a hitelesítés” – teszi hozzá Ramos Day az ELC-től.
Az ELC-nek számos fenntarthatósági csomagolási célja van, amelyek ellen állítása szerint jelentős előrelépést tesz. A vállalat arra törekszik, hogy amikor csak lehetséges, felelősségteljesen beszerzett papírtermékeket használjon annak érdekében, hogy 2025-re erdészeti alapú rostkartonjainak 100%-a FSC-tanúsítvánnyal rendelkezzen. 2022-ben az erdő alapú rostkartonok 95%-a már FSC-tanúsítvánnyal rendelkezik, ami a 2019-es 28%-hoz képest jelentős ugrás.
Eközben Caroline Tillett, a Johnson & Johnson Consumer Health kutatás-fejlesztési részlegének globális vezetője azt mondta, hogy a vállalat néhány ikonikus márkája csomagolását környezetbarátabb formátumra fejleszti.
„Arra koncentrálunk, hogy kiküszöböljük a problémás és szükségtelen műanyag csomagolásokat, például a fekete műanyagokat globális portfóliónkból, eltávolítsuk a nem újrahasznosítható adagolópumpákat és bevezessük az újratölthető formátumokat” – magyarázza Katie Decker, a Johnson & Johnson Consumer Health alapvető egészséggel, egészséges élettel és globális vásárlókkal foglalkozó globális elnöke.
„Figyeljük azokat a dekorációs technológiákat, amelyek javítják a termékek megjelenését és támogatják a környezetbarát anyagok használatát” – teszi hozzá Yukio Otsuka, a Kao presztízskozmetikai üzletágának termékfejlesztési alelnöke.
A Kao a négy R szemszögéből tervezi a csomagokat (Újrahasznosítás, Csere, Csökkentés és Újrahasználat). Évről évre nő az így megtervezett csomagok száma – mondja Otsuka.
„Különösen az utántöltős termékek, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy többször használják a fő tartályt, és a vegyileg újrahasznosított PET-et használó termékek egyre elterjedtebbek. Emellett helyszíni tesztet is végzünk a használt kozmetikai PET-palackok fogyasztóitól való begyűjtése érdekében egyes üzleteinkben” – teszi hozzá.
Az ELC emellett a felelősségteljesebb lehetőségek kiválasztására, valamint a felesleges anyagok és mennyiségek kiküszöbölésére összpontosít, „segítve a fenntarthatóság javítását, miközben megőrzi a luxusélményt” – írja Ramos Day.
„Beszállítóinkkal együttműködve felelősségteljesebb szállítási csomagolást hozunk létre, amely jelentős fejlődést hozott. Az Egyesült Államokban egyes márkáink áttértek a műanyagról a papírpostára, ami segít 79%-kal csökkenteni a csomagolás súlyát, és elkezdték használni a 100%-ban újrahasznosított tartalmú dobozokat. Az ELC digitális környezetben tett nagyvonalú ígéreteinek beteljesítése részeként további intézkedéseket tettünk annak biztosítására, hogy termékeink sérülésmentesen, frusztrációmentesen és a környezetileg lehető legfenntarthatóbb csomagolásban érkezzenek meg.”
A COVID-19 világjárvány idején az e-kereskedelemre való „drámai” elmozdulás tovább növelte a kifejezetten az online környezetre szánt csomagolások tervezésének fontosságát – folytatja Ramos Day.
A járványhoz kapcsolódó másik észrevehető változás az volt, hogy a vállalatok ellátási láncait szigorúbban tesztelték.
„Ezt a tapasztalatot arra használtuk fel, hogy nagymértékben fektessünk be a digitális képességekbe, szorosan együttműködve ügyfeleinkkel, hogy új adatokat tárjunk fel, hogy jobban megértsük, hogyan vásárolnak a fogyasztók, mit akarnak, és hogyan kívánják csomagolni” – mondja Meri Stevens, a Johnson & Johnson Health & Deliver fogyasztói ellátási lánc világszintű alelnöke.
„Tudjuk, hogy világszerte több mint egymilliárd ember használja termékeinket, és fontos, hogy a termék megfelelően legyen csomagolva, és könnyen elérhető legyen a polcon vagy kéznél, amikor szükségük van rá.”
Natalie Schwertheim / Packaging Insights
Kapcsolódó cikkeink
Az Alfa Group gyorsítaná az ingatlanok zöld átállását Magyarországon
Jelentősen fel kell gyorsítani a hazai ingatlanpiac ESG követelményeknek való…
Tovább olvasom >Hamarosan elkészül a második európai Heatcube a KALL Ingredients magyarországi telephelyén
A Kyoto Group bejelentése szerint jelentős előrehaladást ért el a…
Tovább olvasom >Új ESG-részletszabályok jelentek meg
Augusztus 15-én kihirdetésre kerültek azok a végrehajtási rendeletek, amelyek pontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >