A középosztály kihúzta a luxusipart a válságból
A vártnál gyorsabban tudott talpra állni a luxusipar, s a 2009-es válságos év után tavaly már 15 százalékkal, azaz egymilliárd euróval nőtt a forgalom, beleértve a szolgáltatásokat – például a luxusutakat – is.
A Boston Consulting Group (BCG) hétfőn ismertetett összeállítása szerint ráadásul a növekedés nem elsősorban a szupergazdagoknak köszönhető, a középosztálybeliek is egyre inkább vonzódnak a luxushoz: a luxuscikkek – exkluzív ruhák, cipők, parfümök – 54 százalékát ez a társadalmi réteg vásárolta.
Más szempontból vizsgálva a luxuspiacot, a kereslet 35 százaléka a BRIC-országokból (Brazília, Oroszország, India, Kína) származik, de itt is hamarosan átrendeződés várható, mert elemzői előrejelzések szerint Kína lesz rövidesen a világ legnagyobb luxuspiaca, maga mögé utasítva Japánt.
A tavalyi mintegy 1.000 milliárd eurós forgalom legnagyobb részét az utazás, a szállodai tartózkodás tette ki: 270 milliárd
eurót. A második helyen a prémiumkategóriás autók állnak, 250 milliárd euróval, majd a csúcstechnológiai termékek – mint például az okostelefonok – következnek 100 milliárd euróval. Csak ezután jönnek az órák és ékszerek, amelyekre tavaly összesítve 100 milliárd eurót költöttek. A sor végén az exkluzív ruhák és bőrtermékek, illetve a kozmetikumok állnak, amelyek forgalma 50, illetve 30 milliárd eurót tett ki tavaly.
A felmérésből az is kiderül, hogy a luxusfogyasztás a leggyorsabban az ipari országok 60 év feletti korosztályában növekszik – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >