A középosztály kihúzta a luxusipart a válságból
A vártnál gyorsabban tudott talpra állni a luxusipar, s a 2009-es válságos év után tavaly már 15 százalékkal, azaz egymilliárd euróval nőtt a forgalom, beleértve a szolgáltatásokat – például a luxusutakat – is.
A Boston Consulting Group (BCG) hétfőn ismertetett összeállítása szerint ráadásul a növekedés nem elsősorban a szupergazdagoknak köszönhető, a középosztálybeliek is egyre inkább vonzódnak a luxushoz: a luxuscikkek – exkluzív ruhák, cipők, parfümök – 54 százalékát ez a társadalmi réteg vásárolta.
Más szempontból vizsgálva a luxuspiacot, a kereslet 35 százaléka a BRIC-országokból (Brazília, Oroszország, India, Kína) származik, de itt is hamarosan átrendeződés várható, mert elemzői előrejelzések szerint Kína lesz rövidesen a világ legnagyobb luxuspiaca, maga mögé utasítva Japánt.
A tavalyi mintegy 1.000 milliárd eurós forgalom legnagyobb részét az utazás, a szállodai tartózkodás tette ki: 270 milliárd
eurót. A második helyen a prémiumkategóriás autók állnak, 250 milliárd euróval, majd a csúcstechnológiai termékek – mint például az okostelefonok – következnek 100 milliárd euróval. Csak ezután jönnek az órák és ékszerek, amelyekre tavaly összesítve 100 milliárd eurót költöttek. A sor végén az exkluzív ruhák és bőrtermékek, illetve a kozmetikumok állnak, amelyek forgalma 50, illetve 30 milliárd eurót tett ki tavaly.
A felmérésből az is kiderül, hogy a luxusfogyasztás a leggyorsabban az ipari országok 60 év feletti korosztályában növekszik – írja a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >