A közeljövő 12 globális megatrendje
A Jövő Értéklánca 2020 szerint
1. Mega- és metavárosok (8 és 20 millió lakos) és fokozódó urbanizáció hat többek között a boltméretekre, a logisztikai és ellátásilánc-feladatokra, a disztribúciós infrastruktúrára.
2. Az idősödő társadalomban a szenior korosztály megerősödik, gazdasági és politikai folyamatokat befolyásol, egyre határozottabban hallatja a hangját az alapvető szükségleti cikkek, költési struktúra, kiszállítási megoldások, szolgáltatások kapcsán.
3. A jólét terjedése a fejlődő régiókban a középosztály megerősödését eredményezi, növelve így a fogyasztást, az élelmiszer-ellátás körét, és növekedési alapot szolgáltat a gyártók és kereskedők számára.
4. A fogyasztók egyre inkább felfegyverkeznek a technika biztosította lehetőségekkel, így nemcsak saját, de mások fogyasztási szokásaira is hatást gyakorolnak a közösségi és digitális médián keresztül.
5. A szolgáltatások iránt megnövekszik a kereslet, ezért új modellek, internetes megoldások születnek az egyéni fogyasztói és vásárlói igények megoldására.
6. Az egészség és jólét jelentősége növekszik, a kapcsolódó termékek és szolgáltatások forgalma akár megnégyszereződhet a következő 5 évben.
7. A fogyasztók is odafigyelnek a fenntarthatóság tényezőire, a kormányoktól és a vállalatoktól is elvárják, hogy tevékenyen fellépjenek a klímaváltozással szemben.
8. A gazdasági erő Kínába, Indiába és a hasonlóan fejlődő országokba áramlik, ahol kialakul a globálisan versenyképes vállalatok új generációja. 2017-re Kína lesz a világ legnagyobb gazdasága, 2012-re India megelőzi Japánt és megszerzi a harmadik helyet.
9. A természeti erőforrások, az energia, víz és élelmiszer korlátozott rendelkezésre állása és a növekvő kereslet miatt megnövekszik a gyártási költség.
10. Szigorodó szabályok regulázzák meg a környezetvédelmi, fenntarthatósági és élelmiszer-biztonsági folyamatokat.
11. Az ellátási lánc gyors technológiai fejlesztéseknek köszönhetően jobban átlátható és követhető, szinkronizált értékláncot eredményez.
12. A következő generációs információs technológiák, mint a cloud computing (internetes kapcsolaton alapuló távmenedzsment) alkalmazása új üzletformák létrejöttét eredményezheti a fogyasztási cikkek piacán is. n
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megválasztották az Év Kerékpárosbarát Szolgáltatóját
Másodjára osztotta ki a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) az…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >