A környező országokban már több mint húsz százalékponttal alacsonyabbak az élelmiszerárak
Egy friss kutatás szerint a környező országokban az élelmiszerárak több mint húsz százalékponttal alacsonyabbak, mint Magyarországon. Az RTL Híradó a Magyar Nemzeti Bank felmérését alapul véve arról számolt be, hogy tavaly év végén a tejtermékek, zsírok és olajok közel tíz százalékkal kerültek többe Magyarországon, mint az uniós átlag. A kenyér, valamint a zöldség-gyümölcs árai is emelkedtek, ugyanakkor a húsfélék ára csökkent.
Az összesített adatok azt mutatják, hogy öt uniós tagállamban az élelmiszerárak alacsonyabbak, mint Magyarországon. A kutatásból kiderült, hogy 2021 júniusa és 2023 decembere között az élelmiszerárak 56,3 százalékkal emelkedtek, főként az alacsony termelékenység és a magas energiaintenzitás miatt. A jegybank szerint ezek a mutatók az elmúlt évben nem változtak lényegesen.
A magyar élelmiszerárak jelenleg lényegében elérték a holland vagy spanyol szintet, és a francia és német árakhoz képest is csak 9-10 százalékkal alacsonyabbak. A kutatás rámutat arra, hogy a Gazdasági Versenyhivatal ár-összehasonlító oldala csökkentette, míg az árstopok növelték az infláció mértékét.
Az eredmények felvetik a kérdést, hogy miért magasabbak az élelmiszerárak Magyarországon, és milyen tényezők járulnak hozzá ehhez. A kutatás további elemzése lehetőséget nyújthat a kormánynak és más érdekelt feleknek, hogy jobban megértsék az élelmiszerpiaci dinamikát és hatékonyabb intézkedéseket hozzanak az árak stabilizálása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar csemegekukorica továbbra is Európa élvonalában
A magyar csemegekukorica-szektor továbbra is Európa éllovasa 2025-ben, megelőzve Franciaországot.…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >