A környező országokban már több mint húsz százalékponttal alacsonyabbak az élelmiszerárak
Egy friss kutatás szerint a környező országokban az élelmiszerárak több mint húsz százalékponttal alacsonyabbak, mint Magyarországon. Az RTL Híradó a Magyar Nemzeti Bank felmérését alapul véve arról számolt be, hogy tavaly év végén a tejtermékek, zsírok és olajok közel tíz százalékkal kerültek többe Magyarországon, mint az uniós átlag. A kenyér, valamint a zöldség-gyümölcs árai is emelkedtek, ugyanakkor a húsfélék ára csökkent.
Az összesített adatok azt mutatják, hogy öt uniós tagállamban az élelmiszerárak alacsonyabbak, mint Magyarországon. A kutatásból kiderült, hogy 2021 júniusa és 2023 decembere között az élelmiszerárak 56,3 százalékkal emelkedtek, főként az alacsony termelékenység és a magas energiaintenzitás miatt. A jegybank szerint ezek a mutatók az elmúlt évben nem változtak lényegesen.
A magyar élelmiszerárak jelenleg lényegében elérték a holland vagy spanyol szintet, és a francia és német árakhoz képest is csak 9-10 százalékkal alacsonyabbak. A kutatás rámutat arra, hogy a Gazdasági Versenyhivatal ár-összehasonlító oldala csökkentette, míg az árstopok növelték az infláció mértékét.
Az eredmények felvetik a kérdést, hogy miért magasabbak az élelmiszerárak Magyarországon, és milyen tényezők járulnak hozzá ehhez. A kutatás további elemzése lehetőséget nyújthat a kormánynak és más érdekelt feleknek, hogy jobban megértsék az élelmiszerpiaci dinamikát és hatékonyabb intézkedéseket hozzanak az árak stabilizálása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >Hasít a bevásárlóturizmus
Magyarországon 2024-ben az élelmiszerek ára az uniós átlag 94,8%-át érte…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Felvásárolja a L’Oréal a Color Wow hajápolási márkát
Újabb stratégiai akvizícióval erősíti professzionális termékportfólióját a L’Oréal: a világ…
Tovább olvasom >Vegyes képet mutat a balatoni turizmus – mégis van ok a bizakodásra
A Balatonnál zajló turisztikai szezon nem indult zökkenőmentesen: az időjárás…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság kamu zsírpusztító szérumokat hirdető honlapot blokkolt
Félrevezető megnevezés és tájékoztatás miatt a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi…
Tovább olvasom >