A környező országokban már több mint húsz százalékponttal alacsonyabbak az élelmiszerárak
Egy friss kutatás szerint a környező országokban az élelmiszerárak több mint húsz százalékponttal alacsonyabbak, mint Magyarországon. Az RTL Híradó a Magyar Nemzeti Bank felmérését alapul véve arról számolt be, hogy tavaly év végén a tejtermékek, zsírok és olajok közel tíz százalékkal kerültek többe Magyarországon, mint az uniós átlag. A kenyér, valamint a zöldség-gyümölcs árai is emelkedtek, ugyanakkor a húsfélék ára csökkent.
Az összesített adatok azt mutatják, hogy öt uniós tagállamban az élelmiszerárak alacsonyabbak, mint Magyarországon. A kutatásból kiderült, hogy 2021 júniusa és 2023 decembere között az élelmiszerárak 56,3 százalékkal emelkedtek, főként az alacsony termelékenység és a magas energiaintenzitás miatt. A jegybank szerint ezek a mutatók az elmúlt évben nem változtak lényegesen.
A magyar élelmiszerárak jelenleg lényegében elérték a holland vagy spanyol szintet, és a francia és német árakhoz képest is csak 9-10 százalékkal alacsonyabbak. A kutatás rámutat arra, hogy a Gazdasági Versenyhivatal ár-összehasonlító oldala csökkentette, míg az árstopok növelték az infláció mértékét.
Az eredmények felvetik a kérdést, hogy miért magasabbak az élelmiszerárak Magyarországon, és milyen tényezők járulnak hozzá ehhez. A kutatás további elemzése lehetőséget nyújthat a kormánynak és más érdekelt feleknek, hogy jobban megértsék az élelmiszerpiaci dinamikát és hatékonyabb intézkedéseket hozzanak az árak stabilizálása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >