A környezettudatos „bankolást” szorgalmazza az MNB új programja
A környezettudatos „bankolást” szorgalmazza a Magyar Nemzeti Bank (MNB) februárban meghirdetett Zöld Programja – mondta Binder István, az MNB felügyeleti szóvivője az M1 aktuális csatornán kedden.
Hozzátette: az MNB azt szeretné, hogy a pénzügyi szolgáltatók lakásbiztosítás és autóbiztosítás keretében kedvezőbb díjat adjanak azoknak az ügyfeleknek, akik elektromos autót vagy napelemmel felszerelt házat biztosítanak. Jelenleg egy elektromos autó biztosítása többe kerül, mint egy hagyományos gépjárművé, és egy napelemes lakóház vagyonbiztosítása általában drágább, mint egy hagyományos ingatlané – mutatott rá.
Hangsúlyozta: az MNB azt szeretné, ha a kockázatfelmérés során a pénzügyi szolgáltató figyelembe venné a környezettudatossági érdeket, ezzel saját versenyképességét is javítva.
Elmondta: több magyar bank kínál már olyan hiteleket, amelyek zöld fejlesztéseket szolgálnak, ide tartoznak a naperőmű-beruházási projektfinanszírozási ügyletek, illetve a környezettudatos ügyfeleket célzó életbiztosítások, befektetések.
Kiemelte: az MNB célja, hogy megmutassa ezeket a lehetőségeket a környezettudatos ügyfeleknek, továbbá, hogy a bankok, biztosítók, pénzügyi szolgáltatók minél több ilyen terméket fejlesszenek. Az MNB-nek fontos, hogy saját zöld működését egyre gyorsabb tempóban fejlessze, és eredményeit a nyilvánosság számára is átláthatóvá tegye – fűzte hozzá Binder István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MONEY.HU: Optimisták a magyarok az anyagi helyzetüket illetően
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb negyedéves lakossági felmérése szerint…
Tovább olvasom >A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >EM: hétfőtől kétfokú eljárás segíthet a környezetvédelmi hatósági ügyekben
A kormány célja Magyarország természeti értékeinek, erőforrásainak megóvása, továbbá a…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >