A környezettudatos „bankolást” szorgalmazza az MNB új programja
A környezettudatos „bankolást” szorgalmazza a Magyar Nemzeti Bank (MNB) februárban meghirdetett Zöld Programja – mondta Binder István, az MNB felügyeleti szóvivője az M1 aktuális csatornán kedden.
Hozzátette: az MNB azt szeretné, hogy a pénzügyi szolgáltatók lakásbiztosítás és autóbiztosítás keretében kedvezőbb díjat adjanak azoknak az ügyfeleknek, akik elektromos autót vagy napelemmel felszerelt házat biztosítanak. Jelenleg egy elektromos autó biztosítása többe kerül, mint egy hagyományos gépjárművé, és egy napelemes lakóház vagyonbiztosítása általában drágább, mint egy hagyományos ingatlané – mutatott rá.
Hangsúlyozta: az MNB azt szeretné, ha a kockázatfelmérés során a pénzügyi szolgáltató figyelembe venné a környezettudatossági érdeket, ezzel saját versenyképességét is javítva.
Elmondta: több magyar bank kínál már olyan hiteleket, amelyek zöld fejlesztéseket szolgálnak, ide tartoznak a naperőmű-beruházási projektfinanszírozási ügyletek, illetve a környezettudatos ügyfeleket célzó életbiztosítások, befektetések.
Kiemelte: az MNB célja, hogy megmutassa ezeket a lehetőségeket a környezettudatos ügyfeleknek, továbbá, hogy a bankok, biztosítók, pénzügyi szolgáltatók minél több ilyen terméket fejlesszenek. Az MNB-nek fontos, hogy saját zöld működését egyre gyorsabb tempóban fejlessze, és eredményeit a nyilvánosság számára is átláthatóvá tegye – fűzte hozzá Binder István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése, a gazdák 91…
Tovább olvasom >AM: jelentős támogatás segíti a Dévaványai-Ecsegi puszták természetes vízháztartásának helyreállítását
A Körös-Maros Nemzeti Park területének jelentős része vizes élőhely, ezért…
Tovább olvasom >Bankmonitor: Több, mint 19 000 milliárd Ft hever a magyaroknál lekötetlenül
Az MNB statisztikái szerint 19 236,1 milliárd forintot tartottak 2025. első…
Tovább olvasom >További cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >