A környezettudatos „bankolást” szorgalmazza az MNB új programja
A környezettudatos „bankolást” szorgalmazza a Magyar Nemzeti Bank (MNB) februárban meghirdetett Zöld Programja – mondta Binder István, az MNB felügyeleti szóvivője az M1 aktuális csatornán kedden.
Hozzátette: az MNB azt szeretné, hogy a pénzügyi szolgáltatók lakásbiztosítás és autóbiztosítás keretében kedvezőbb díjat adjanak azoknak az ügyfeleknek, akik elektromos autót vagy napelemmel felszerelt házat biztosítanak. Jelenleg egy elektromos autó biztosítása többe kerül, mint egy hagyományos gépjárművé, és egy napelemes lakóház vagyonbiztosítása általában drágább, mint egy hagyományos ingatlané – mutatott rá.
Hangsúlyozta: az MNB azt szeretné, ha a kockázatfelmérés során a pénzügyi szolgáltató figyelembe venné a környezettudatossági érdeket, ezzel saját versenyképességét is javítva.
Elmondta: több magyar bank kínál már olyan hiteleket, amelyek zöld fejlesztéseket szolgálnak, ide tartoznak a naperőmű-beruházási projektfinanszírozási ügyletek, illetve a környezettudatos ügyfeleket célzó életbiztosítások, befektetések.
Kiemelte: az MNB célja, hogy megmutassa ezeket a lehetőségeket a környezettudatos ügyfeleknek, továbbá, hogy a bankok, biztosítók, pénzügyi szolgáltatók minél több ilyen terméket fejlesszenek. Az MNB-nek fontos, hogy saját zöld működését egyre gyorsabb tempóban fejlessze, és eredményeit a nyilvánosság számára is átláthatóvá tegye – fűzte hozzá Binder István. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MNB: Nem változtatott az alapkamaton a monetáris tanács
Nem változtatott a jegybanki alapkamat 6,50 százalékos szintjén keddi ülésén…
Tovább olvasom >ESG-kérdőív vár a nagyobb hiteligénylő cégekre júliustól
2025. július 1-jétől új ESG-adatszolgáltatási kötelezettség lép életbe a vállalati hitelfelvevők…
Tovább olvasom >Fellendülés előtt a kereskedelmi ingatlanpiac – Bizakodik az MNB
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss jelentése szerint a kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >