A környezetszennyezés aggasztja leginkább a magyarokat
A klímaváltozást, illetve a környezetszennyezést tartják az egyik legnagyobb társadalmi kihívásnak annak a hét országnak a lakói, akiket az E.ON megbízásából kérdeztek meg egy reprezentatív kutatásban. A felmérésből az is kiderült, öt magyarból négy a saját eszközeivel is igyekszik tenni valamit az üvegházhatás ellen.
Az E.ON megbízásából idén novemberben hét európai országban kérdeztek meg 7000 embert arról, hogy mit tartanak jelenleg a legnagyobb társadalmi kihívásnak a klímaváltozás, a környezetszennyezés, a háború és a szegénység közül. A magyarok, a csehek és a svédek listáját a környezetszennyezés vezeti, a britek és a románok a szegénység miatt aggódnak, a németek és az olaszok pedig a klímaváltozást jelölték meg legaggasztóbb problémának.
A magyar válaszadók 33,4 százaléka tartja a környezetszennyezést napjaink legfontosabb társadalmi kihívásának. Ezt követi a szegénység és a klímaváltozás. A hét ország közül minket aggasztanak legkevésbé a háborúk, összesen a megkérdezettek 6,7 százaléka gondolja ezt a legnagyobb kihívásnak.
A kérdésre, hogy változtatott-e már életmódján annak érdekében, hogy az üvegházhatást csökkentse, a magyarok 81 százaléka válaszolt igennel, ezzel az élen állunk a felmérésben résztvevő országok között. Emellett a magyarok közel fele lenne hajlandó 5 százalékkal többet fizetni fenntartható, környezetkímélő eljárással készült termékekért. A hazai válaszadók kétharmada gondolja úgy, hogy a környezet védelméért nem csak a vállalatoknak és az országoknak, de a lakosságnak is tennie kell. Két munkahely közül pedig inkább azt választanák, amelyik a klímavédelemre is gondot fordít (47,9%), mint azt, amelyik 10 százalékos fizetésemelést kínálna (38,2%).
„Az E.ON már régóta támogatja a CO2 kibocsájtás beárazását, hogy ösztönözze a környezet- és klímabarát technológiák és energiák népszerűsítését. Energiarendszereink támogatják a vállalatokat, a városokat és a végfelhasználókat a CO2 kibocsátásuk fenntartható csökkentésében” – mondta el Johannes Teyssen, a nemzetközi cégcsoport vezetője, az E.ON SE igazgatóságának elnöke.
A felmérést az E.ON megbízásából 2018 novemberében végezte a „puls” piackutató intézet ún. CAWI módszer használatával Csehországban, az Egyesült Királyságban, Magyarországon, Németországban, Olaszországban, Romániában és Svédországban összesen 7000 válaszadó bevonásával.
Kapcsolódó cikkeink
Változik a Balaton: nyolc éve befagyott, most rekordmeleget mérnek
Nyolc évvel ezelőtt a Balaton teljesen befagyott a hosszan tartó…
Tovább olvasom >Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >