A környezetkímélőbb rovarriasztók felé mozdul a kereslet
Ameddig a rovarok jelenléte az ember személyes szférájában zavaró vagy elfogadhatatlan lesz, addig biztos alapokon nyugszik a rovarirtók piaca. Egyre specifikáltabb, hatékonyabb szereket fejlesztenek ki a gyártók. A fogyasztói elvárások is változnak, előtérbe kerülnek a környezetbarát, természetes összetevőket tartalmazó szerek.Tremmel Nóra, a Spotless Hungary marketingvezetője kiemeli: a rovarirtó és -riasztó szerekre vonatkozó előírások Magyarországon kifejezetten szigorúbbak, mint az EU más országaiban. Így az engedélyszámmal rendelkező termékekben biztosan nincs semmilyen ártalmas hatóanyag.
A vásárlói döntés első lépése, hogy milyen rovar távol tartása vagy kiirtása a cél. A beazonosítás után szokás behatárolni a védendő terület jellegét, vagyis hogy beltéri vagy kültéri megoldásra van-e szükség. Mindehhez több gyártó internetes honlapja is segítséget nyújt a fogyasztóknak.
A boltokban a választék kialakításakor is érdemes ezeket a szempontokat figyelembe venni.
Egész éves küzdelem
Az otthonokban tárolt és fogyasztott élelmiszerek folyamatosan csábítják az apró betolakodókat, évszaktól függetlenül a csótány, hangya, élelmiszer- és ruhamoly keseríti meg a háziasszonyok életét.
Folyamatos, 6-8 hetente ismétlődő küzdelemről van itt szó, ezért is fontos egész évben választékon tartani az ellenszereket. A legnépszerűbb kombinált csótány- és hangyairtó aeroszolok mellett a speciális csapdákat, kazettákat és porokat is keresik a vevők. Érdemes felhívni a vásárlók figyelmét, hogy a hatékony irtáshoz ismerni kell a rovar életmódját, és a termékeken megtalálható használati utasítás szerint érdemes eljárni.
Bardoly Anna, a Sara Lee Hungary Zrt. márkamenedzsere kiemelte, hogy Chemotox márkájukkal az elmúlt néhány évben új termékeikkel épp a molyirtó és mászórovarirtó szegmensre fókuszáltak.
Sok idei újdonság az elektromos riasztók között
A jó idő beálltával, a sűrűbben nyitott ablakokon, ajtókon keresztül megérkeznek a repülő rovarok, így elkezdődik a légy- és szúnyogirtó szerek szezonja. Legnépszerűbbek a hagyományos aeroszolos készítmények. A fő ellenség a szúnyog, aminek mennyisége nagyon időjárásfüggő.
Az idei kilátásokat Tremmel Nóra így foglalja össze:
– Idén tavasszal a nagy mennyiségű leesett hó miatt várható zöldár s a mocsaras területek nagyon kedvező táptalajok a szúnyogok számára. Ha a nyári száraz meleg nem olyan hirtelen „robban be”, mint tavaly tavasszal, akkor sok lesz belőlük.
A Spotless szakembere szerint Magyarországon is érezhető a nyugat-európai piaci trendekhez való közeledés, vagyis környezettudatosabbakká válnak az emberek. Ennek köszönhetően növekedett a környezetkímélőbb védekezési formák népszerűsége, vagyis emelkedett az elektromos rovarriasztók és az irtószermentes csapdák forgalma.
A siker titka az állandó innováció, a fogyasztói trendek folyamatos követése. Ebben a Vape élen jár, hiszen Japánban vannak laboratóriumaik, ahol például a malária miatt nagyon fejlett a kutatás a rovarok elleni védekezés terén. Ezekből a laboratóriumokból jönnek a Vape újdonságai, mint például 50 évvel ezelőtt maga az elektromos szúnyogirtó koncepciója is. Sok ötletük van még talonban, amiből idén 7 termékinnovációval lépnek a magyar piacra. Köztük az egyik legjelentősebb a Herbál elektromos rovarirtócsalád, mert a Vape termékeivel a „barátságos védelemre” koncentrál. A márkát kiemelten erős, tv- és kapcsolódó marketingkampánnyal, valamint széles körű bolti jelenléttel, display-kihelyezésekkel, akciókkal, hoszteszpromóciókkal, megállítótáblákkal is támogatják.
A Chemotox is elektromos portfólióval szélesíti termékskáláját a 2009-es szezonban. A klasszikus elektromos készülék, ami folyadékkal és lapkával is üzemel, illetve az ehhez tartozó utántöltők mellett egy utántöltést nem igénylő rovarirtó elektromos koronggal is megjelennek. Bardoly Anna szerint az új Chemotox MiniM nyitott ablaknál is hatásos, ráadásul több kényelmet biztosít, mert egy termékben egyesíti a párologtató készüléket és a szúnyogirtó szert, így akár 60 szúnyogmentes éjszakát is biztosít. A vásárlóknak pedig nem kell többé keresgélniük az utántöltők között. A Chemotox, bízva a márkanév erejében, idén a bolti megjelenésre helyezi a hangsúlyt. POS-aktivitások és folyamatos display-kihelyezések támogatják a márkát a teljes szezonban.
Több figyelemmel a kullancsokra
Szabadtéri használatra is számos rovarriasztó megoldást kínálnak a gyártók, az illatosított füstölő spirálok, gyertyák, olajok, mécsesek mellett aeroszolos szerek is rendelkezésre állnak. Abszolút újdonság a Magyarországon egyedülálló Vape Open Air spray. Az erkélyen, teraszon, vagy bárhol a szabadban körbepermetezve elpusztít minden jelen lévő, továbbá 8 órán keresztül távol tart minden repülő rovart.
A szabadban, sajnálatos módon már a kertekben, parkokban is számolni kell a kullancsveszéllyel. Tremmel Nóra szerint a magyar fogyasztók egyre egészségtudatosabbá válnak, és fontosnak tartják, hogy védjék magukat és gyermekeiket a fertőzött rovaroktól. Bár a közhiedelem szerint a hosszú, hideg tél elpusztítja ezeket az élősdieket, sajnos nem remélhető, hogy kevesebb kullancs lesz, mivel a kullancsok fejlődési szakasza 3 éves, így két megelőző tél minősége is nagyban befolyásolhatja mennyiségüket.
A hatékony védekezésre számos megoldást kínál a Vape, törlőkendő, aeroszol, száraz spray és krém formájában is. Idei innovációjuk pedig az egészség és a környezet védelmét tartja szem előtt, így a kizárólag természetes összetevőkből álló „sensitive” Vape Derm Herbal szúnyog- és kullancsriasztóval lépnek a piacra.
Az újdonság lényege, hogy csak természetes rovarriasztó összetevőket tartalmaz, így kisbabák védelmére vagy érzékeny bőrre is használható. A biztos védelmet szem előtt tartókra is gondoltak. Számukra fejlesztették ki a Vape Derm Herbal Extra szúnyog- és kullancsriasztót, amelyben több a hatóanyag, így biztonságosabban véd akár külföldi utazás során is a veszélyes vérszívóktól. Társadalmi összefogás keretében tervezik egy kullancstérkép megalkotását is. A hiánypótló kezdeményezés azért is jelentős, mert a kullancsok számát országosan, hivatalosan még senki sem méri.
Kátai I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >