A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz így – állapítja meg a Marine Stewardship Council (MSC) tanulmánya.
A 23 országból mintegy 27.000 főt megkérdező kutatásban étrendjük megváltoztatásáról beszámoló 22.000 válaszadó 43%-a az egészség és az árak mellett a környezet védelmét nevesítette ennek okaként.
A tanulmány szerint a legnagyobb változás e tekintetben a vörös húsoktól való eltávolodás: a vásárlók 39%-a csökkentette az elmúlt két évben a marha- és bárányhús fogyasztását, 37%-uk pedig azt mondta, hogy több zöldséget fogyaszt.
Minden tizedik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy több tengeri halat vesz magához, de tízből három válaszadó azt mondta, hogy kevesebbet eszik. Több mint egynegyedük (27%) jelezte, hogy a jövőben több tengeri halat fogyasztana, ha tudná, hogy az nem károsítja az óceánokat.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a tenger gyümölcseinek fogyasztóit egyre inkább aggasztja a világ óceánjainak állapota: 48%-uk a túlhalászás, 35%-uk pedig az éghajlatváltozás hatása miatt aggódik.
Közel kétharmaduk (64%) azt mondta, hogy „kifejezetten szeretné” a tengeri környezetet óvni, míg több mint 50% úgy nyilatkozott, hogy jól érti a fenntartható halászati gyakorlatok fontosságát – számolt be az ESM.
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Ajándékötletek az AI-tól
Karácsony előtt debütált az Egyesült Államokban a Target generatív AI-alapú…
Tovább olvasom >