A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz így – állapítja meg a Marine Stewardship Council (MSC) tanulmánya.
A 23 országból mintegy 27.000 főt megkérdező kutatásban étrendjük megváltoztatásáról beszámoló 22.000 válaszadó 43%-a az egészség és az árak mellett a környezet védelmét nevesítette ennek okaként.
A tanulmány szerint a legnagyobb változás e tekintetben a vörös húsoktól való eltávolodás: a vásárlók 39%-a csökkentette az elmúlt két évben a marha- és bárányhús fogyasztását, 37%-uk pedig azt mondta, hogy több zöldséget fogyaszt.
Minden tizedik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy több tengeri halat vesz magához, de tízből három válaszadó azt mondta, hogy kevesebbet eszik. Több mint egynegyedük (27%) jelezte, hogy a jövőben több tengeri halat fogyasztana, ha tudná, hogy az nem károsítja az óceánokat.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a tenger gyümölcseinek fogyasztóit egyre inkább aggasztja a világ óceánjainak állapota: 48%-uk a túlhalászás, 35%-uk pedig az éghajlatváltozás hatása miatt aggódik.
Közel kétharmaduk (64%) azt mondta, hogy „kifejezetten szeretné” a tengeri környezetet óvni, míg több mint 50% úgy nyilatkozott, hogy jól érti a fenntartható halászati gyakorlatok fontosságát – számolt be az ESM.
Kapcsolódó cikkeink
Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >EM: hétfőtől kétfokú eljárás segíthet a környezetvédelmi hatósági ügyekben
A kormány célja Magyarország természeti értékeinek, erőforrásainak megóvása, továbbá a…
Tovább olvasom >Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún.…
Tovább olvasom >További cikkeink
2024 legmegbízhatóbb márkái között az M&M’s
Az M&M’s felkerült a Morning Consult által összeállított „25 legmegbízhatóbb…
Tovább olvasom >Dániában valamennyi Netto üzlet átállt a vállalat 3.0 koncepciójára
A Salling Group a Rødbyben található üzlet újranyitásával fejezi be…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >