A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz így – állapítja meg a Marine Stewardship Council (MSC) tanulmánya.
A 23 országból mintegy 27.000 főt megkérdező kutatásban étrendjük megváltoztatásáról beszámoló 22.000 válaszadó 43%-a az egészség és az árak mellett a környezet védelmét nevesítette ennek okaként.
A tanulmány szerint a legnagyobb változás e tekintetben a vörös húsoktól való eltávolodás: a vásárlók 39%-a csökkentette az elmúlt két évben a marha- és bárányhús fogyasztását, 37%-uk pedig azt mondta, hogy több zöldséget fogyaszt.
Minden tizedik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy több tengeri halat vesz magához, de tízből három válaszadó azt mondta, hogy kevesebbet eszik. Több mint egynegyedük (27%) jelezte, hogy a jövőben több tengeri halat fogyasztana, ha tudná, hogy az nem károsítja az óceánokat.
A tanulmány azt is megállapította, hogy a tenger gyümölcseinek fogyasztóit egyre inkább aggasztja a világ óceánjainak állapota: 48%-uk a túlhalászás, 35%-uk pedig az éghajlatváltozás hatása miatt aggódik.
Közel kétharmaduk (64%) azt mondta, hogy „kifejezetten szeretné” a tengeri környezetet óvni, míg több mint 50% úgy nyilatkozott, hogy jól érti a fenntartható halászati gyakorlatok fontosságát – számolt be az ESM.
Kapcsolódó cikkeink
Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése, a gazdák 91…
Tovább olvasom >Sokan nem tudják: ezekre az ételekre és italokra figyeljünk a nyári hőségben
Ahogy megérkezik a nyári meleg, nemcsak a gardróbot, hanem az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >