A kormány garantálja, hogy továbbra is turistaözön legyen Horvátországban
Horvátország továbbra is vonzó célpont a turisták számára, és a kormány arra törekszik, hogy ez így is maradjon. Ennek érdekében a horvát turisztikai szolgáltatóknak fenn kell tartaniuk a három éve érvényben lévő árkorlátozásokat. Andrej Plenković miniszterelnök a legutóbbi kormányülésen hangsúlyozta, hogy a felelősségteljes árképzés kulcsfontosságú a turisztikai szezon sikeréhez és az infláció mérsékléséhez.

A kormány három éve korlátozza az energiaárakat és a fogyasztói kosár 30 termékének árát
A horvát statisztikai hivatal friss adatai szerint a júliusi éves infláció 2,3 százalékra csökkent, míg havi szinten stagnálást mutatott. Ez már a huszadik hónap, hogy Horvátországban folyamatosan lassul az infláció. A kormány három éve korlátozza az energiaárakat és a fogyasztói kosár 30 termékének árát, ami hozzájárul az infláció fékezéséhez. Plenković kiemelte, hogy a kormány célja az infláció folyamatos csökkentése, és ezért fontos, hogy a turisztikai szereplők felelősségteljesen viselkedjenek az árképzésben.
A horvát turizmus erősödését a számok is alátámasztják: az év eleje óta 11,6 millió vendég érkezett az országba, akik összesen 55,3 millió vendégéjszakát töltöttek el. Ez 4 százalékkal több vendéget és 1 százalékkal több vendégéjszakát jelent, mint az előző év azonos időszakában.
A közelmúltban megjelent elemzések szerint Horvátország és Magyarország inflációs pályája eltérően alakult az elmúlt években. Bár korábban Horvátország drágább úti célként volt ismert, a jelenlegi adatok alapján a két ország közötti árazási különbségek csökkentek. A turisztikai költségek szempontjából Horvátország már nem feltétlenül drágább, sőt, néhány esetben kedvezőbb árakat kínál a magyarországi áraknál.
A horvát kormány célja, hogy fenntartsa ezt a pozitív tendenciát, és ennek érdekében továbbra is szigorúan ellenőrzi az árakat, különösen a turisztikai szezon során. Az árkorlátozások betartása mellett a gazdasági stabilitás és a turisták folyamatos áramlása biztosíthatja Horvátország versenyképességét a régióban.
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >