A kormány 1,8 milliárd forinttal támogatta a Márka beruházását
A Márka Üdítőgyártó Kft. 3,6 milliárd forintból újabb palackozó gyártósort telepített és egy raktárral bővítette telephelyét Felsőlajoson, amit a kormány a Nagyvállalati Beruházási Támogatási Program keretében 1,81 milliárd forinttal segített – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter kedden Felsőlajoson.
A politikus elmondta: a támogatási programot 2015-ben azért hozták létre, mert egyre több az olyan magyar cég, amely kiszorul az európai uniós támogatásokból, viszont ha nem kapnak segítséget a magyar gazdaságpolitikától, akkor lemaradnak a versenyben.
A múlt év végéig 240 támogatási szerződés révén, a magyar adófizetőknek köszönhetően jelentős összeggel, több mint 200 milliárd forinttal támogatta a kormány a vállalkozások fejlesztéseit, aminek nyomán mintegy négyezer új munkahely is létrejöhetett – tette hozzá.
A pénzügyminiszter közölte: a magyar gazdaság ma jóval ellenállóbb, mint öt vagy tíz évvel ezelőtt volt. A kormány egyszerre próbálta meg leépíteni a kockázatos külső államadósságot, átváltani forintra a devizaadósságot, csökkenteni a külföldi befektetők arányát az állampapírpiacon és megerősíteni azokat a hazai szereplőket, akik a termelésben-szolgáltatásban jelen voltak – közölte.
Emlékeztetett: ennek a következetes gazdaságpolitikának a legfontosabb elemei – a magyar tulajdonú vállalatok és alapvető iparágak megerősítése, a munkahelyteremtés, az adócsökkentés, a béremelés, a külföldi kézben lévő államadósság megfékezése, illetve az állami vagyon jelentős növelése – 11 éve változatlanok. Varga Mihály hangsúlyozta: a magyar gazdaság kedvező körülmények között, valamint a járvány és az újraindulás nehéz időszakaiban bebizonyította, hogy képes a magas teljesítményre.
Ennek meghatározó szereplői voltak azok a magyar vállalkozások, amelyek képesek a folyamatos megújulásra és innovatív vállalatként működni, és képesek helytállni a külföldi piacon. A Márka Üdítőgyártó Kft. is ezek közé tartozik – tette hozzá.
Emlékeztetett: a Márka magyar szabadalomként a legrégebbi magyar, gyümölcsalapanyagból gyártott üdítőital.
A tulajdonosok nemcsak egy terméket indítottak el a piacon, hanem „visszahoztak egy olyan brandet, amely értéket képvisel, amihez nagyon sokan személyes emlékkekkel kötődnek” – tette hozzá a politikus.
A pénzügyminiszter utalva az Ukrajnában folyó orosz invázióra, elmondta: 1999 óta a legsúlyosabb háború zajlik a szomszédban, de Magyarország alapvető érdeke, hogy kimaradjon ebből a fegyveres konfliktusból, és megőrizze a magyar emberek biztonságát.
Az ország biztonságos menedéket tud és akar nyújtani a harcok elől menekülőknek, akik számíthatnak Magyarországra. Az ország pénzügyi stabilitása erős, felkészült az ukrajnai helyzet miatti világgazdasági kockázatokra” – tette hozzá.
Salacz László, Bács-Kiskun megye 1. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője elmondta: a hosszú távú gazdasági növekedés alapját a magyarországi vállalkozások sikere adja. A Márka megtalálta azokat a kitörési pontokat, amelyek hozzájárultak a versenyképesség és a fenntarthatóság növeléséhez, és törekszik az innovatív termékek előállítására – tette hozzá.
Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezetője emlékeztetett: a vállalat 2017 októberében kezdte meg a saját gyártást felsőlajosi zöldmezős beruházása révén, amelynek harmadik etapját fejezik most be. A sajtó számára átadott előzetes közlemény szerint a Márka eddigi legnagyobb beruházását valósítja meg a nagyvállalati beruházási támogatással.
A cég bővíti raktárkapacitását, telepítette harmadik gyártósorát, amellyel tartósítószermentesen, teljes mértékben újrahasznosított palackokba töltik az üdítőt. A cég gépparkja 180 millió palack üdítő gyártását teszi lehetővé, raktározási területe pedig eléri a 15 ezer négyzetmétert, amelytől további növekedést várnak, mind a belföldi, mind az export értékesítésükben. Piaci részesedésük 2021-ben megközelítette a 9 százalékot, a Bács-Kiskun-megyei gyárban előállított 112 millió üdítővel.
A több mint 80 féle Márka üdítőital palackozása kizárólag ásványvízkútból történik, a legmodernebb technológiával. Termékeik jelenleg 11 ország polcain találhatók meg, például Olaszországban és Litvániában. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a több mint 140 főt foglalkoztató felsőlajosi Márka Üdítőgyártó Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele mintegy 5,5 milliárd forint volt a 2019-es üzleti évben, 2020-ban pedig 7,4 milliárd forintot tett ki. A cég árbevételének mintegy 95 százaléka belföldi értékesítésből származik. A vállalat adózott profitja 2019-ben 800 millió forint, 2020-ban pedig 996 millió forint volt.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >A jelenlegi kapacitás többszörösét tudja majd a Posta új logisztikai központja
A Magyar Posta újabb mérföldkőhöz érkezett: az ügyfelei hatékonyabb és…
Tovább olvasom >Elérte az 1 milliárd fontot a brit kényelmi kereskedelmi beruházások összege idén
Rekordot döntöttek az elmúlt évben az Egyesült Királyság helyi boltjaiba…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >