A komposztokból és tőzegfélékből fogyott a legtöbb
A megfigyelt termésnövelő kategóriák közül a legnagyobb mennyiségben különféle komposztokból és tőzegfélékből vásároltak a termelők. Ez a teljes vizsgált értékesítés háromnegyedét tette ki. Második helyen a talajoltó és tarlóbontó (szárbontó) készítmények végeztek az értékesítés alapján, majd a talajjavítók és talajkondicionáló anyagok következtek.
A két termékcsoport együttesen az eladások 15 százalékát tették ki. A mikrobiológiai készítmények és az egyéb ipari melléktermékek, hulladékok, szerves és ásványi termékek kategóriája volumenben nem érte el egyenként az 1 százalékot sem. Ezzel szemben értékben a legnagyobb arányt az egyéb ipari melléktermékek, hulladékok, szerves és ásványi termékek kategóriája képviselte, az összes értékesítés 21,6 százalékát adta. Hasonló arányú összértéket értek el a talajoltó és tarlóbontó (szárbontó) készítmények, a növénykondicionálók, biostimulátorok és az algakészítmények, lombtrágyák kategóriák is (18,6–21,3 százalék). A jelentésben részt vevő 7 kategória közül 4 a teljes értékesítés közel négyötödét adta (algakészítmények, lombtrágyák; egyéb ipari, feldolgozóipari melléktermékek, hulladékok, szerves, ásványi trágyák; növénykondicionálók, biostimulátorok; talajoltó és tarlóbontó [szárbontó] készítmények), míg a maradék három termékcsoport a fennmaradó közel 20 százalékon osztozkodott. A beérkezett adatok alapján a végfelhasználók 15,5 milliárd forintot költöttek biológiai termésnövelők beszerzésére.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Tovább erősítjük az agrárkapcsolatainkat Franciaországgal
Franciaország fontos szövetségese hazánknak a Közös Agrárpolitika megerősítése és a…
Tovább olvasom >A kukorica termelői ára 30 százalékkal magasabb a tavalyinál
A Tallage tájékoztatása szerint az USA-ban megtermelt kukorica azonnali kiviteli…
Tovább olvasom >Új finanszírozási lehetőségek szolgálják az agrárvállalkozásokat
Új finanszírozási lehetőségek szolgálják az agrárvállalkozásokat, hogy megőrizhessék a versenyképességüket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >