A komposztokból és tőzegfélékből fogyott a legtöbb
A megfigyelt termésnövelő kategóriák közül a legnagyobb mennyiségben különféle komposztokból és tőzegfélékből vásároltak a termelők. Ez a teljes vizsgált értékesítés háromnegyedét tette ki. Második helyen a talajoltó és tarlóbontó (szárbontó) készítmények végeztek az értékesítés alapján, majd a talajjavítók és talajkondicionáló anyagok következtek.
A két termékcsoport együttesen az eladások 15 százalékát tették ki. A mikrobiológiai készítmények és az egyéb ipari melléktermékek, hulladékok, szerves és ásványi termékek kategóriája volumenben nem érte el egyenként az 1 százalékot sem. Ezzel szemben értékben a legnagyobb arányt az egyéb ipari melléktermékek, hulladékok, szerves és ásványi termékek kategóriája képviselte, az összes értékesítés 21,6 százalékát adta. Hasonló arányú összértéket értek el a talajoltó és tarlóbontó (szárbontó) készítmények, a növénykondicionálók, biostimulátorok és az algakészítmények, lombtrágyák kategóriák is (18,6–21,3 százalék). A jelentésben részt vevő 7 kategória közül 4 a teljes értékesítés közel négyötödét adta (algakészítmények, lombtrágyák; egyéb ipari, feldolgozóipari melléktermékek, hulladékok, szerves, ásványi trágyák; növénykondicionálók, biostimulátorok; talajoltó és tarlóbontó [szárbontó] készítmények), míg a maradék három termékcsoport a fennmaradó közel 20 százalékon osztozkodott. A beérkezett adatok alapján a végfelhasználók 15,5 milliárd forintot költöttek biológiai termésnövelők beszerzésére.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Négy növényvédő szer kapott szükséghelyzeti engedélyt a sáskák elleni védekezéshez
Magyarországon az elmúlt években a szélsőségesen meleg és száraz nyári…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: országszerte mérséklődött az aszály, nagy területen meg is szűnt
A hét első felében hullott csapadék nyomán az aszály országszerte…
Tovább olvasom >NAV: hatszázezer forintos éves bevételig adómentes lehet a saját termelésű gyümölcs árusítása
Hatszázezer forintos éves bevételig adómentes lehet a saját termelésű zöldség-,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >