A komposztokból és tőzegfélékből fogyott a legtöbb
A megfigyelt termésnövelő kategóriák közül a legnagyobb mennyiségben különféle komposztokból és tőzegfélékből vásároltak a termelők. Ez a teljes vizsgált értékesítés háromnegyedét tette ki. Második helyen a talajoltó és tarlóbontó (szárbontó) készítmények végeztek az értékesítés alapján, majd a talajjavítók és talajkondicionáló anyagok következtek.
A két termékcsoport együttesen az eladások 15 százalékát tették ki. A mikrobiológiai készítmények és az egyéb ipari melléktermékek, hulladékok, szerves és ásványi termékek kategóriája volumenben nem érte el egyenként az 1 százalékot sem. Ezzel szemben értékben a legnagyobb arányt az egyéb ipari melléktermékek, hulladékok, szerves és ásványi termékek kategóriája képviselte, az összes értékesítés 21,6 százalékát adta. Hasonló arányú összértéket értek el a talajoltó és tarlóbontó (szárbontó) készítmények, a növénykondicionálók, biostimulátorok és az algakészítmények, lombtrágyák kategóriák is (18,6–21,3 százalék). A jelentésben részt vevő 7 kategória közül 4 a teljes értékesítés közel négyötödét adta (algakészítmények, lombtrágyák; egyéb ipari, feldolgozóipari melléktermékek, hulladékok, szerves, ásványi trágyák; növénykondicionálók, biostimulátorok; talajoltó és tarlóbontó [szárbontó] készítmények), míg a maradék három termékcsoport a fennmaradó közel 20 százalékon osztozkodott. A beérkezett adatok alapján a végfelhasználók 15,5 milliárd forintot költöttek biológiai termésnövelők beszerzésére.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
A Nébih számít a lakosság véleményére a talajvédelmi kérdőívben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) talajvédelmi törekvése, hogy bemutassa a…
Tovább olvasom >Megjelent a hazai kertészeti termelést fejlesztő új pályázati kiírás
Új pályázati felhívás jelent meg 50 milliárd forint keretösszeggel a…
Tovább olvasom >Agrometeorológia: a napraforgónak és kukoricának jól jött az eső, az aratásra váró búzának és repcének nem
A napraforgónak és kukoricának jól jött az elmúlt egy hét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos az ágazati szereplők összefogása
Számos fejlesztés valósulhat meg a megnyíló jelentős fejlesztési források révén,…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >