A költséghatékonyság növelése a túlélés egyik fontos eszköze
Nagy Péter, a PricewaterhouseCoopers Kft. működésfejlesztési szolgáltatások üzletágának vezetője arról beszélt, hogy a költséghatékony működést nem csak az éles piaci környezet, a növekvő alapanyagárak, az állami elvonások kényszerítik ki, a tulajdonosok felől is egyre nagyobb nyomás nehezedik a vállalatvezetőkre, hogy az éves profit mértékét legalább stabilizálják, de inkább növeljék. A szakember a PwC know-how-ját ismertetve bemutatta azokat a lépéseket, amelyek megelőzik, majd végigkísérik egy vállalat költséghatékonyság-növelő programját. Ennek kapcsán utalt arra, hogy konkrét, a tulajdonosok és a menedzsment által is elfogadott, számszerűsíthető célok nélkül elképzelhetetlen hosszú távú eredmény. A folyamat könnyen megakadhat, ha az elkötelezettséget a vezetői és munkavállalói szinten rendszeresen nem erősítik meg. A költséghatékonyság növelésére ajánlott eszközök közül a kiszervezés lehetőségére, a működési folyamatok átgondolására, a szervezet átstrukturálására hívta fel a jelenlévők figyelmét. Típushibaként említette, hogy egyes szervezeteknél az alternatívák mérlegelése közben néha elmarad a változások bevezetésének költségvizsgálata, ami hamis képet adhat a várható megtakarításokról.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >