A KMV és a PepsiCo egyesült vállalata felvásárolja a szerb Knjaz Miloš ásványvíz- és üdítőital-gyártót
A Karlovarské minerální vody (KMV), Közép-Európa legnagyobb alkoholmentes italokat forgalmazó vállalata és a világ több mint 200 országában működő globális élelmiszer- és italgyártó cég, a PepsiCo, Inc. megállapodott a szerb ásványvíz- és üdítőital-gyártó Knjaz Miloš részvényeinek közös vállalkozáson keresztül történő 100 százalékos felvásárlásában. A KMV hazánkban a Szentkirályi Magyarország vállalatcsoport résztulajdonosaként van jelen.
A most bejelentett tranzakció magában foglalja a Knjaz Miloš gyártási eszközeinek értékesítését Szerbiában, valamint a jól ismert Knjaz Miloš, Aqua Viva, Guarana, ReMix, Gusto és számos további márka átadását.
A felvásárlás Szerbiában és Montenegróban az illetékes versenyjogi hatóságok jóváhagyására vár és előreláthatólag 2019 harmadik negyedévében zárul le.
A szerbiai Aranđelovac-i székhelyű, több mint 200 éves múltra visszatekintő Knjaz Miloš a szerb piac egyik legnagyobb ásványvíz-, üdítő- és energiaital-gyártója.
A PepsiCo és a KMV stabil üzleti kapcsolatokkal rendelkezik Közép-Európában. A KMV a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Szlovákiában és Bulgáriában a PepsiCo italok portfóliójának gyártója és forgalmazója, valamint Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon a PepsiCo snack portfólió forgalmazója.
„Határozott jövőképpel rendelkezünk a fenntartható és hosszútávú üzleti együttműködésről a régióban, és ez az új megállapodás is ezt erősíti. Egyszerre teremt komoly növekedési lehetőségeket az üzlet, az ügyfelek és a munkavállalók számára. A KMV és a Knjaz Miloš portfólióinak egyesítésével lehetőségünk lesz a legjobb szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek és a fogyasztóknak egyaránt” – mondta Alessandro Pasquale, a KMV vezérigazgatója.
„A PepsiCo és a KMV közötti együttműködés rendkívül sikeresnek mutatkozik és ennek az üzleti döntésnek köszönhetően jelentős növekedési és terjeszkedési lehetőséget látunk. Örömünkre szolgál, hogy a KMV-vel közösen új utazást kezdhetünk” – mondta el Christophe Guille, a DACHPepsiCo GM Közép-Európáért és Balkánért felelős elnökhelyettese.
A KMV és a PepsiCo kizárólagos pénzügyi tanácsadója a Raiffeisen Bank International AG, míg a jogi tanácsadást Clifford Chance és Jankovic Popovic Mitic látja el.
Kapcsolódó cikkeink
Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >Közel 2 milliárd dollárért veszi meg a PepsiCo a Poppi márkát
Nem sokkal azután, hogy a Coca-Cola bevezette első prebiotikus üdítőmárkáját…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >