A klasszikus zenében óriási piaci potenciál rejlik – Hámori Máté
Hámori Máté, az óbudai Danubia Zenekar művészeti vezetője szerint a gyerekek és a fiatalok számára is vonzóvá lehet tenni a klasszikus zenét, ráadásul ez a fajta zene óriási gazdasági felívelés előtt áll.
„Egy zenekar akkor lehet sikeres, ha reflektál a piac és a nézők igényeire, ilyen például jelenleg az, hogy nem kell ragaszkodni annyira a komolyzenéhez, hanem lehet keverni a műfajokat. A danubiának is számtalan olyan sikerprojektje van, amikor a klasszikus zenét jazz-zel és könnyűzenével vegyítették. A zene szerepe nem csökken szerintem, sőt, a jelenleg olyan divatos „slow life” mozgalom egyik fontos eszköze lehet, amely segíti az emberek nyugalomra való törekvéseit. Most mindenki azt keresi, hogy ebben az információdús, állandóan rohanó világban, hogyan tud lassítani. A komolyzene pont ezt nyújtja. Szerintem 10-15 év múlva egy óriási robbanás fog bekövetkezni a komolyzenei piacon, ami pont erre az igényre válaszol. Ez pedig magával hozza majd azt is, hogy a komoly zenében egyre több lesz a pénz, a gazdasági lehetőség.” – mondta Hámori Máté
Bár mindenkinek szüksége van pénzügyi sikerre is az életében, a komoly zene pont az a műfaj, ami önmagában is tölt. Erről hámori Máté így mesél: „Nekem nincs szükségem feltöltődésre és a kiégéstől sem tartok. Hiszen nekünk egy olyan szakmánk van, ami önmagát jutalmazza. Jelenleg az iskolákat járom és annyira jó látni, hogy a gyerekek ugyanúgy csodálják Mozartot, mint 30 évvel ezelőtt és ezek a pillanatok úgy feltöltenek, hogy másra nincs is szükségem. Nagyon erősen fókuszálok arra, hogy hogyan lehet megszólítani a gyerekeket. Ez az én életemnek a középpontja, hogy ezt a zene iránti rajongást, ezt a tüzet tovább tudjam adni. A visszacsatolás nagyon fontos, ráadásul a gyerekek tele vannak energiával, rád is visszahatnak. Jó lenne, ha az énekórákat meg tudnánk tölteni valódi tartalommal a mai kor igényeinek megfelelően”
Ha kíváncsi arra, hogy Hámori Máté hogyan látja a komoly zene jövőjét, mit gondol a saját karrierjéről és a Danubia zenekar elkövetkező éveiről és a művészetről általában, akkor ne hagyja ki a legújabb FutureTalks podcastot.
Kapcsolódó cikkeink
Baja Sándor: „A magyar munkavállalóknak sokkal kevésbé fontos a munka tartalma, mint európai társaiknak”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ezt látja Baja Sándor,…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >