A kkv-k negyede indulna uniós pályázatokon a következő három évben
Tíz kis- és középvállalkozásból (kkv) hat hallott az új uniós pályázati ciklusról, minden negyedik vállalkozás pedig tervezi is pályázat beadását az uniós támogatások elosztását végző Széchenyi 2020 programban – derül ki a Budapest Bank kutatásából.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott összefoglaló szerint a most kezdődő pályázati időszakban a tervek alapján valamivel magasabb lesz a résztvevő kkv-k aránya, mint az előző ciklusban volt. A 2007 és 2013 között eltelt időszakban ugyanis a kkv-k 22 százaléka pályázott uniós forrásra. A résztvevők 85 százalékának volt nyertes pályázata.
A Széchenyi 2020 keretében pályázók 42 százaléka csak egy, 38 százaléka pedig több, de legfeljebb öt pályázatot adna be.
A pályázni tervező cégek 31 százaléka 10 millió forint alatti összeget, 27 százalék pedig 10 és 50 millió forint közötti összeget célozna meg. A vállalkozások 28 százalékánál a pályázási szándékhoz még nem kapcsolódik összegszerű elképzelés.
Pályázati célként legtöbben, a válaszadók 37 százaléka a technológiafejlesztést jelölte meg, 33 százalék gondolkodik székhely- vagy telephelybővítésben, 21 százalék pedig kapacitásbővítésben.
A pályázni tervezők 72 százaléka kizárólag vissza nem térítendő pénzre pályázna, 16 százalék visszatérítendőre is, míg 12 százalék esetében a pályázási szándék nem függ a támogatás típusától.
A pályázásra készülő cégek beruházásaik értékének 81 százalékát uniós pénzből tervezik megvalósítani, ennek híján ezeknek a beruházásoknak a 60 százaléka elmaradna.
Azok a cégek, amelyek nem tervezik pályázat beadását, leggyakrabban – 44 százalék – azzal indokolja a döntést, hogy nincs szükségük támogatásra. Emellett 27 százalék tart attól, hogy nem tudná teljesíteni a pályázati feltételeket, 24 százalék pedig azt gondolja, hogy nem lesz majd olyan pályázati témakör, amely szükséges lehetne vállalkozása számára. A pályázatok beadásához, illetve megvalósításához szükséges önerőt és előfinanszírozást a vállalkozások 54 százaléka saját tőkéből kívánja biztosítani.
A cégek negyede a kereskedelmi bankok által értékesített és állami háttérrel rendelkező programokat is igénybe venné, várhatóan a Széchenyi Kártya Hitelprogramhoz, illetve az Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramjához kapcsolódó termékek is népszerűek lesznek a pályázók körében.
A pályázást tervezők 62 százaléka külső segítséget vesz majd igénybe a lehetőségek felkutatásához. A cégek 56 százaléka a pályázati anyagok összeállítását is másra bízza, döntően pályázatíró szakemberekre és tanácsadó cégekre.
A kutatást a Budapest Bank megbízásából a GfK Hungária készítette. Az adatfelvétel 2015 februárjában és márciusában 500 fős mintán készült mikro-, kis- és közepes vállalatok körében, amelyek éves árbevétele 1 millió és 10 milliárd forint közötti. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >KPMG CEO Outlook 2024: az általános válságállóság megteremtésében rejlik a siker titka
A globális nagyvállalatok vezérigazgatóinak 72 százaléka továbbra is bízik a…
Tovább olvasom >Virágzik a használt termékek piaca
A felnőtt magyar lakosság kétharmada vásárolt már használt terméket, elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >