A kivonuló üzletláncokra pályázik a CBA
Piaci információk szerint a francia-belga Louis Delhaize-csoport érdekeltségébe tartozó Profi és Match lehet az a két üzletlánc, amely a közeljövőben a hazai kereskedelmi iparágban nagyobb izgalmat kelthet. Nagy verseny indult meg a szereplők között, hogy megszerezzék a két üzletláncot, a Magyar Nemzet szerint logikus lépés lenne a CBA-tól, ha megvásárolnák az üzleteket, hiszen a Match és a Profi is beilleszthető a jelenlegi arculatba, előbbi a CBA Príma, míg utóbbi a CBA Cent fejlesztésekhez kapcsolható.
A CBA kommunikációs igazgatója, Fodor Attila elismerte a lapnak, hogy az áruházlánc bővítéséről tárgyalnak külső szereplőkkel, azonban mint elmondta: „bonyolult és nagyon kényes tárgyalásokról van szó, amelyek kimenetele a legjobb esetben is két félen áll, ezért megbecsülni sem lehet a befejezések időpontját”. A kivonuló hálózatokra mások is pályáznak, például a Tesco, amely a Tesco Express boltok sorába tudná beilleszteni a friss üzleteket, azonban a piaci információkat a cég sajtóosztálya cáfolta.
Jelentős bővülést jelentene a CBA számára, ha valóban ő lenne a befutó, hiszen a 105 CBA Príma üzlet száma a 123 Match üzlettel még akkor is megduplázódna, ha több esetben a párhuzamosságokat megszüntetnék, vagyis egymáshoz közel eső üzleteket bezárnának. A diszkont piacon még nagyobb lenne a térnyerés, hiszen a 14 CBA Cent egység a 73 Profi diszkonttal bővülhetne.
A CBA elnöke a 20 évforduló kapcsán szerdán úgy nyilatkozott, hogy külföldön az adott ország kereskedői uralják a hazai piacot, ezt Magyarországon is el kell érni, a CBA pedig mindent megtezs ennek érdekében. Baldauf László kifejtette, hogy tárgyalnak olyan kereskedelmi láncokkal, amelyek kivonulnának az országból, a tárgyalópartnereket viszont nem nevezte meg a titoktartási kötelezettségre hivatkozva. A Match és a Profi megvásárlásával a magyar üzletlánc piacvezetővé tudna válni, megelőzhetné a jelenleg első Tescót.
Azonban a tárgyalások még nem jelentik a CBA automatikus sikerét, annál is inkább igaz ez, hiszen már korábban a Corára is szemet vetett a CBA, ami szintén a francia-belga csoport érdekeltségébe tartozott, viszont végül alulmaradt az Auchannal szemben. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ügyfélszolgálati központot nyitott a Fressnapf-csoport Pécsen
Ügyfélszolgálati központot nyitott Pécsen a hobbiállat-eledelek és -felszerelések forgalmazásával foglalkozó…
Tovább olvasom >A DHL duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a Hungaroringre, a Forma 1®-es hétvégére
A DHL és a Forma-1® már Mogyoródon van, a július…
Tovább olvasom >A Lidl lett a vásárlók kedvenc áruháza
Ismét a vásárlóknak köszönhetően kapott rangos elismeréseket a Lidl Magyarország.…
Tovább olvasom >