A kisvállalkozások 13 százaléka rendelkezik webshoppal
A Budapest Bank felmérése szerint a megkérdezettek 90 százaléka vásárolt már online, ugyanakkor a kisvállalkozások csupán 13 százaléka rendelkezik webshoppal, holott ez jelentősen növelheti bevételüket.
A Budapest Bank kutatása során megkérdezettek 90 százaléka rendelt már legalább egyszer interneten keresztül terméket, szolgáltatást (ezen belül 30 százalék rendszeresen, 52 százalék több alkalommal rendelt már.) A webáruházakból rendelők 76 százaléka mondja azt, hogy ez igen kényelmes megoldás, 55 százalék szerint pedig az itt árult termékek akár olcsóbbak is lehetnek, mint a boltban kaphatók. A webshopokból a fogyasztók leggyakrabban könyvet (59 százalék), műszaki cikkeket (55 százalék) rendelnek, de népszerű az interneten történő szállásfoglalás (38 százalék) és különböző programokra szóló belépőjegyeket is sokat vásárolnak online (34 százalék).
A felmérés szerint a kisvállalkozások csupán 13 százalékánál lehet interneten rendelni termékei, szolgáltatásai közül. (Jobb az arány, ha a honlappal rendelkezőket vizsgáljuk, – ez a vállalkozások közel felét teszi ki –, közülük 32 százalék rendelkezik webáruházzal.) Érdekes viszont, hogy magánemberként a vállalkozások vezetőinek 86 százaléka vásárolt már online, tehát elvileg tisztában vannak az előnyökkel.
A webshoppal rendelkező kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma nőtt ennek az eszköznek a hatására, mégpedig átlagosan 26 százalékkal. Ugyanakkor a vállalkozások egy része költségcsökkenésről is beszámolt, hiszen spórolhatnak az üzletbérlésen, hirdetési kiadásokon – ezen cégek esetében az üzemeltetési költségek átlagosan 24 százalékkal csökkentek.
Mi tartja vissza azokat a kereskedőket, akik még nem rendelkeznek webáruházzal? A webshop elleni fő érvek, hogy nem releváns termékeik, szolgáltatásaik értékesítésben (52 százalék), illetve nem tapasztaltak erre igényt vásárlóik körében (20 százalék), vagy nem volt idejük ezzel foglalkozni (15 százalék). Az online, bankkártyás fizetési lehetőség bevezetésével nem élők úgy érzik, hogy drága és időigényes kifejleszteni (38 százalék) és működtetni (39 százalék), illetve nem mutatkozik rá piaci igény (25 százalék) – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >