A kiskereskedők többsége már alkalmaz AI-chatet az Egyesült Államokban
Egy a társalgási AI-platform szolgáltató, az On által készített felmérés szerint a nagy amerikai kiskereskedelmi vállalatok vezetőinek 73%-a már bevezette az AI-chatet vállalatánál, és több mint 70% tervezi, hogy a következő 12 hónapban növeli a mesterséges intelligenciába eszközölt befektetéseit.
A „2024 Retail AI Chat Adoption Survey” kutatásban megkérdezett AI-chatet jelenleg nem használó vezetők közül többen jelezték, hogy vagy éppen most hajtják végre a bevezetést, vagy még keresik a megfelelő szolgáltatót, vagy 2024-ben fognak AI-chatbe beruházni. A válaszadók csaknem 72%-a nyilatkozott úgy, hogy 2024-ben az AI bevezetésére szánt költségvetését növelni tervezi, és 75% módosította a 2024-es technológiai beruházásokra vonatkozó terveit az AI megjelenése miatt.
Míg a válaszadók többsége számára az AI-chat azon képessége, hogy válaszol a megkeresésekre, a siker legfontosabb mérőszáma, addig a megkérdezettek 25%-a a konverziókat emelte ki.
Arra a kérdésre, hogy milyen munkafolyamatoknál alkalmazták eddig az AI-chatet, a válaszadók leggyakrabban a személyre szabott ajánlásokat (33%), a prediktív elemzést (29%) és az irányított értékesítést (11%) említették.
Az On előrejelzései szerint 2025 februárjára a válaszadók több mint 90%-a fogja alkalmazni az AI-chatet.
A felmérés arról is megkérdezte a válaszadókat, hogy az összes bejövő megkeresés hány százalékát képes az AI-chat valós időben, élő közreműködő beavatkozása nélkül megválaszolni. A válaszadók 70%-ának visszajelzése szerint a chat a megkeresések 40%-át vagy annál kevesebbet automatikusan kezel, és a válaszok többsége 30% és 40% közötti arányról számolt be.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
AI-jal és drónokkal fejleszti szolgáltatásait a Just Eat Írországban
AI-asszisztenst vezet be és bővíti drónos házhoz szállítási szolgáltatását a…
Tovább olvasom >Stylers: háromból két cég tervez AI automatizációs projektet 2025-ben
Az idei év legjelentősebb technológiai fókuszterületei az AI, az üzleti…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >