A kiskereskedők többsége már alkalmaz AI-chatet az Egyesült Államokban
Egy a társalgási AI-platform szolgáltató, az On által készített felmérés szerint a nagy amerikai kiskereskedelmi vállalatok vezetőinek 73%-a már bevezette az AI-chatet vállalatánál, és több mint 70% tervezi, hogy a következő 12 hónapban növeli a mesterséges intelligenciába eszközölt befektetéseit.
A „2024 Retail AI Chat Adoption Survey” kutatásban megkérdezett AI-chatet jelenleg nem használó vezetők közül többen jelezték, hogy vagy éppen most hajtják végre a bevezetést, vagy még keresik a megfelelő szolgáltatót, vagy 2024-ben fognak AI-chatbe beruházni. A válaszadók csaknem 72%-a nyilatkozott úgy, hogy 2024-ben az AI bevezetésére szánt költségvetését növelni tervezi, és 75% módosította a 2024-es technológiai beruházásokra vonatkozó terveit az AI megjelenése miatt.
Míg a válaszadók többsége számára az AI-chat azon képessége, hogy válaszol a megkeresésekre, a siker legfontosabb mérőszáma, addig a megkérdezettek 25%-a a konverziókat emelte ki.
Arra a kérdésre, hogy milyen munkafolyamatoknál alkalmazták eddig az AI-chatet, a válaszadók leggyakrabban a személyre szabott ajánlásokat (33%), a prediktív elemzést (29%) és az irányított értékesítést (11%) említették.
Az On előrejelzései szerint 2025 februárjára a válaszadók több mint 90%-a fogja alkalmazni az AI-chatet.
A felmérés arról is megkérdezte a válaszadókat, hogy az összes bejövő megkeresés hány százalékát képes az AI-chat valós időben, élő közreműködő beavatkozása nélkül megválaszolni. A válaszadók 70%-ának visszajelzése szerint a chat a megkeresések 40%-át vagy annál kevesebbet automatikusan kezel, és a válaszok többsége 30% és 40% közötti arányról számolt be.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >