A kiskereskedők többsége már alkalmaz AI-chatet az Egyesült Államokban
Egy a társalgási AI-platform szolgáltató, az On által készített felmérés szerint a nagy amerikai kiskereskedelmi vállalatok vezetőinek 73%-a már bevezette az AI-chatet vállalatánál, és több mint 70% tervezi, hogy a következő 12 hónapban növeli a mesterséges intelligenciába eszközölt befektetéseit.
A „2024 Retail AI Chat Adoption Survey” kutatásban megkérdezett AI-chatet jelenleg nem használó vezetők közül többen jelezték, hogy vagy éppen most hajtják végre a bevezetést, vagy még keresik a megfelelő szolgáltatót, vagy 2024-ben fognak AI-chatbe beruházni. A válaszadók csaknem 72%-a nyilatkozott úgy, hogy 2024-ben az AI bevezetésére szánt költségvetését növelni tervezi, és 75% módosította a 2024-es technológiai beruházásokra vonatkozó terveit az AI megjelenése miatt.
Míg a válaszadók többsége számára az AI-chat azon képessége, hogy válaszol a megkeresésekre, a siker legfontosabb mérőszáma, addig a megkérdezettek 25%-a a konverziókat emelte ki.
Arra a kérdésre, hogy milyen munkafolyamatoknál alkalmazták eddig az AI-chatet, a válaszadók leggyakrabban a személyre szabott ajánlásokat (33%), a prediktív elemzést (29%) és az irányított értékesítést (11%) említették.
Az On előrejelzései szerint 2025 februárjára a válaszadók több mint 90%-a fogja alkalmazni az AI-chatet.
A felmérés arról is megkérdezte a válaszadókat, hogy az összes bejövő megkeresés hány százalékát képes az AI-chat valós időben, élő közreműködő beavatkozása nélkül megválaszolni. A válaszadók 70%-ának visszajelzése szerint a chat a megkeresések 40%-át vagy annál kevesebbet automatikusan kezel, és a válaszok többsége 30% és 40% közötti arányról számolt be.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Ajándékötletek az AI-tól
Karácsony előtt debütált az Egyesült Államokban a Target generatív AI-alapú…
Tovább olvasom >Új, AI-alapú tervezőeszköz
Az Alibaba International bevezette a Pic Copilot nevű mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
A mesterséges intelligencia (MI) egyre több feladatban segít minket a…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Ajándékötletek az AI-tól
Karácsony előtt debütált az Egyesült Államokban a Target generatív AI-alapú…
Tovább olvasom >