A kiskereskedők többsége már alkalmaz AI-chatet az Egyesült Államokban
Egy a társalgási AI-platform szolgáltató, az On által készített felmérés szerint a nagy amerikai kiskereskedelmi vállalatok vezetőinek 73%-a már bevezette az AI-chatet vállalatánál, és több mint 70% tervezi, hogy a következő 12 hónapban növeli a mesterséges intelligenciába eszközölt befektetéseit.
A „2024 Retail AI Chat Adoption Survey” kutatásban megkérdezett AI-chatet jelenleg nem használó vezetők közül többen jelezték, hogy vagy éppen most hajtják végre a bevezetést, vagy még keresik a megfelelő szolgáltatót, vagy 2024-ben fognak AI-chatbe beruházni. A válaszadók csaknem 72%-a nyilatkozott úgy, hogy 2024-ben az AI bevezetésére szánt költségvetését növelni tervezi, és 75% módosította a 2024-es technológiai beruházásokra vonatkozó terveit az AI megjelenése miatt.
Míg a válaszadók többsége számára az AI-chat azon képessége, hogy válaszol a megkeresésekre, a siker legfontosabb mérőszáma, addig a megkérdezettek 25%-a a konverziókat emelte ki.
Arra a kérdésre, hogy milyen munkafolyamatoknál alkalmazták eddig az AI-chatet, a válaszadók leggyakrabban a személyre szabott ajánlásokat (33%), a prediktív elemzést (29%) és az irányított értékesítést (11%) említették.
Az On előrejelzései szerint 2025 februárjára a válaszadók több mint 90%-a fogja alkalmazni az AI-chatet.
A felmérés arról is megkérdezte a válaszadókat, hogy az összes bejövő megkeresés hány százalékát képes az AI-chat valós időben, élő közreműködő beavatkozása nélkül megválaszolni. A válaszadók 70%-ának visszajelzése szerint a chat a megkeresések 40%-át vagy annál kevesebbet automatikusan kezel, és a válaszok többsége 30% és 40% közötti arányról számolt be.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >