A kiskereskedelem árvárakozásai 50,9 pontról 49 pontra csökkentek márciusban Németországban
Márciusban némileg kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban, mint egy hónappal korábban – derült ki az ifo német gazdaságkutató intézet szerdán közzétett felmérésének adataiból.

A gazdaság szinte minden szektorában csökken a kereslet
Az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) szerdán közzétett adatai szerint Németországban a gazdaság egészére vonatkozó árvárakozások márciusban 27,2 pontra csökkentek a februári 29,2 pont után. Ez volt zsinórban a hatodik visszaesést mutató hónap.
Az indikátor azt mutatja meg, hogy a vállalatok mekkora része tervez áremelést a következő három hónapban. Úgy számítják ki, hogy az árcsökkentést tervező vállalatok százalékos arányát kivonják az áremelésre készülő vállalatok százalékos arányából. Az ifo nem kérdez rá a tervezett árváltozások mértékére.
„A cégek a megnövekedett költségek nagy részét már áthárították ügyfeleikre, miközben a gazdaság szinte minden szektorában csökken a kereslet. Ennek lassan enyhítenie kell az inflációt a következő hónapokban”
– jelentette ki Timo Wollmershäuser, az ifo vezető közgazdásza.
„Az árvárakozások a kiskereskedelemben még mindig lényegesen magasabbak, mint a gazdaság más ágazataiban”
– tette hozzá Timo Wollmershäuser.
A kiskereskedelem árvárakozásai 50,9 pontról 49 pontra csökkentek márciusban, az ételek és italok árvárakozási mutatója 76,2 pontról 64,5 pontra esett, azonban még mindig magas. A virágok, növények, állatfelszerelések és könyvek esetében egyaránt emelkedett az indikátor márciusban. A játékkereskedők árvárakozásai is jelentősen, 65,8 pontról 86,3 pontra nőttek az év harmadik hónapjában.
A szórakoztatóelektronikai ágazatban a februári 55,8 pontról 72,7 pontra emelkedett az indikátor márciusban, a papír- és írószer-kereskedők ezzel szemben 85,7 pontról 45,3 pontra csökkentették árvárakozásukat.
A szolgáltatószektorban nem változtak jelentősen az árvárakozások az előző hónaphoz képest márciusban, az ágazati indikátor 31,7 pontról 34,7 pontra emelkedett.
A feldolgozóiparban lényegesen kevesebb vállalat tervez áremelést, az árvárakozások 25,4 pontról 17,6 pontra csökkentek márciusban. A vegyiparban és a papíriparban a cégek többsége már az eladási árak csökkenését feltételezi.
Az építőiparban az indikátor 7,2 pontra csökkent márciusban a februári 17,1 pont után.
Kapcsolódó cikkeink
Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >