A kiskereskedelem árvárakozásai 50,9 pontról 49 pontra csökkentek márciusban Németországban
Márciusban némileg kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban, mint egy hónappal korábban – derült ki az ifo német gazdaságkutató intézet szerdán közzétett felmérésének adataiból.
Az ifo (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) szerdán közzétett adatai szerint Németországban a gazdaság egészére vonatkozó árvárakozások márciusban 27,2 pontra csökkentek a februári 29,2 pont után. Ez volt zsinórban a hatodik visszaesést mutató hónap.
Az indikátor azt mutatja meg, hogy a vállalatok mekkora része tervez áremelést a következő három hónapban. Úgy számítják ki, hogy az árcsökkentést tervező vállalatok százalékos arányát kivonják az áremelésre készülő vállalatok százalékos arányából. Az ifo nem kérdez rá a tervezett árváltozások mértékére.
„A cégek a megnövekedett költségek nagy részét már áthárították ügyfeleikre, miközben a gazdaság szinte minden szektorában csökken a kereslet. Ennek lassan enyhítenie kell az inflációt a következő hónapokban”
– jelentette ki Timo Wollmershäuser, az ifo vezető közgazdásza.
„Az árvárakozások a kiskereskedelemben még mindig lényegesen magasabbak, mint a gazdaság más ágazataiban”
– tette hozzá Timo Wollmershäuser.
A kiskereskedelem árvárakozásai 50,9 pontról 49 pontra csökkentek márciusban, az ételek és italok árvárakozási mutatója 76,2 pontról 64,5 pontra esett, azonban még mindig magas. A virágok, növények, állatfelszerelések és könyvek esetében egyaránt emelkedett az indikátor márciusban. A játékkereskedők árvárakozásai is jelentősen, 65,8 pontról 86,3 pontra nőttek az év harmadik hónapjában.
A szórakoztatóelektronikai ágazatban a februári 55,8 pontról 72,7 pontra emelkedett az indikátor márciusban, a papír- és írószer-kereskedők ezzel szemben 85,7 pontról 45,3 pontra csökkentették árvárakozásukat.
A szolgáltatószektorban nem változtak jelentősen az árvárakozások az előző hónaphoz képest márciusban, az ágazati indikátor 31,7 pontról 34,7 pontra emelkedett.
A feldolgozóiparban lényegesen kevesebb vállalat tervez áremelést, az árvárakozások 25,4 pontról 17,6 pontra csökkentek márciusban. A vegyiparban és a papíriparban a cégek többsége már az eladási árak csökkenését feltételezi.
Az építőiparban az indikátor 7,2 pontra csökkent márciusban a februári 17,1 pont után.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >Online gyógyszertár indításán dolgozik a dm Németországban
A dm drogérialánc 2025-től saját online gyógyszertárral kezd Németországban recept…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >