A kisállattartók tavaly több mint 182 milliárd eurót költöttek kedvenceikre világszerte
A kisállattartók tavaly 182,7 milliárd eurót költöttek házi kedvenceikre – ami a nehéz gazdasági környezet ellenére 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest globálisan.
Az előrejelzések 2024-ben 4,7%-os növekedést várnak – derült ki az Euromonitor adataiból a május 7 és 10 között Nürnbergben megrendezésre kerülő Interzoo kapcsán.
A legnagyobb piac Észak-Amerika, melynek értéke eléri a 84,8 milliárd eurót, míg Nyugat-Európa 37,9 milliárd eurót, az ázsiai és csendes-óceáni térség pedig 26 milliárd eurót tesz ki.
A német piac
Az Interzoo hazájában, Németországban a piac a hagyományos kereskedelmi csatornákban tavaly 5,6 milliárd euróra rúgott, ami 9,5%-os növekedést jelent. Az állateledel 4,5 milliárd eurót, a házi kedvenceknek készült kiegészítők pedig 1,1 milliárd eurót tettek ki.
Az online értékesítés Németországban tavaly 1,3 milliárd eurós forgalmat hozott. A házi kedvencek gazdijainak mintegy 7%-a kizárólag online vásárol állateledelt, 11%-a pedig kiegészítőket.
A gazdik egyharmada azonban kizárólag fizikai üzletekben szerzi be a szükséges termékeket, és ez az, ahol ahol Norbert Holthenrich, a ZZF (Német Kisállattermék-gyártók és -kereskedők Szövetsége) elnöke szerint a szakkereskedők versenyelőnybe kerülhetnek.
Interzoo
Az Interzoo 2024-es eseményén 68 országból több mint 2100 kiállító vesz részt, míg a rendezvény napjaira több mint 120 országból várnak szakmai látogatókat. A kiállítók 13%-a Németországból, 86%-a külföldről érkezik.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >Drágább lesz idén a vegán grillezés Németországban
7%-kal emelkedett a vegán grilltermékek ára Németországban a 2024-es évhez…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >