A kis kiszerelések jobban fogynak
A fűszerek kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal nőtt 2009. február–2010. januárban, az előző tizenkét hónaphoz viszonyítva. Így az éves piac meghaladja a 12 milliárd forintot. Mennyiségben mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen.A gyártói márkák pozíciója javult fűszernél, ugyanis a kereskedelmi márkás termékek mennyiségben mért piaci részesedése 38 százalékról 35-re csökkent, egyik évről a másikra. Az egy csomagolási egységre jutó átlagárak csak kis mértékben emelkedtek. Legutóbb december–januárban egy csomag fűszer átlagos fogyasztói ára 127 forint, egy évvel korábban 119, míg a két évvel ezelőtti hasonló periódusban 111 forint.
Egyszerre kevés pénzt kell kiadni a kis kiszerelési egységekért, ezért jobban keresték őket, a legutóbbi időben. A 25–50 grammos csomagok piaci részesedése mennyiségben 30-ról 31 százalékra emelkedett. A 250 grammosnál nagyobb egységek mutatója viszont megfeleződött, 4 százalékról 2-re.
Figyelemre méltóan stabil a szegmensek pozíciója. Legkedveltebb a bors, 20 százalékos részesedéssel, 2009. február–2010. januárban, a bolti forgalomból, értékben. A csemegepaprika mutatója 12, az édesnemes paprikáé 11 százalék.
Utánuk a só és fűszerek keveréke következik, illetve a fűszernövények és fűszerek keveréke 9-9 százalékkal. A kevert fűszerekre 7, a köménymagra 4, a fahéjra 3, a majorannára 3 százalék jutott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >