A kínai fogyasztók hajtják a globális luxuspiacot a következő években
A kínai fogyasztók hajtják a globális luxuspiacot a következő években – állapította meg CLSA bróker- és befektetési csoport.
Mások mellett a középosztályba emelkedő kínai milliók segítenek majd a luxuspiac növekedésében. Globális szinten tíz, Kínában 24 százalékos bővülés várható. A globális luxuspiac idén 216 milliárd euróra (62 ezer milliárd forint) nő – olvasható a hongkongi székhelyű társaság legújabb tanulmányában.
Kína 2010-ben – Japánt megelőzve – a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, és a becslések szerint akár már idén megszerezheti a világelsőséget az Egyesült Államoktól. Az évtized közepére a luxustermékek mintegy 20 százalékát Kínában adják el.
A kínai középosztály tagjai akkorra a lakosság 45 százalékát teszik majd ki, szemben a 2010-es 27 százalékkal. A Gucci és a Prada összeladásainak harmadát már most is a kelet-ázsiai ország biztosítja. A tehetős kínaiak akár jövedelmük egynegyedét is hajlandók luxuscikkekre költeni.
A vállalat becslése szerint 2015-re a BRIC-országok, Brazília, Oroszország, India és Kína egymilliárd középosztálybelinek adnak majd otthont, ami 378 millióval haladja meg a 2010-es adatokat.
„Azt látjuk, hogy közvetlen kapcsolat van a luxuscikkek piacának növekedése és a feltörekvő piacok bővülése között. Ezen országok jelenleg a globális eladások feléért felelnek, ez az arány az évtized végére 73 százalékra is nőhet” – írják a tanulmány szerzői. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >