A Kifli.hu ügyvezetője szerint ezért nálunk a legdrágább az élelmiszer Európában
Nem titok, hogy külföldön – például Szlovákiában is – kedvezőbb áron kínálnak különböző termékeket, mint Magyarországon. Ennek oka Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezetője szerint az erős euró jelenti, mivel az árfolyam jelentősen befolyásolja a beszerzési árakat.

Klekner Péter
vezérigazgató
Kifl i.hu
„Ez a kellemetlen és erőteljes hatás is érezhető Magyarországon. Nem terveztünk az extraprofitadóval, így extra kiadást jelent, és nem is volt egyszerű feladat beépíteni a költségvetésbe. Nem szoktam kritizálni a kormány lépéseit, mert üzletember vagyok, aki az üzlettel foglalkozik. Ugyanakkor manővereket igényel, hogy a kedvezőtlen pluszterheket ne hárítsuk teljesen át a vásárlókra”
– fejtette ki Klekner az Indexnek adott friss interjújában.
A kosárértékében nem tapasztal változást Klekner Péter, azonban észlelik, hogy tudatosabban vásárolnak az emberek, több ideig válogatják a termékeket, és a prémium, márkás termékek is egyre inkább háttérbe szorulnak.
Sok múlhat a rezsiszámlákon is, valószínűleg az élelmiszereken tudnak az emberek a legtöbbet fogni – tette hozzá. Kitért arra is, hogy csalásnak tartja azt a tipikus élelmiszeripari lépést, hogy az áremelés elkerülés érdekében csökkentik a termék súlyát, ezért nem is szeretne ezzel élni.
Úgy véli, hogy az elektronikai piacon a beszállítók elképzelhetően csökkentik majd a termékek árát, így olcsóbban juthatunk majd ilyen termékekhez, ez valószínűleg fordítva lesz az élelmiszereknél. Azért, hogy a vásárlóknak kellemes karácsonya lehessen, ezt aktivitásokkal ellensúlyozni szükséges. Klekner Péter korábban remélte, hogy a szolgáltatás díján idén a Kiflinek már nem kell többször változtatnia, azonban októberben elkerülhetetlen volt az újabb áremelés, amely szerinte brutális volt, és „nem is szeretjük csinálni.”
„Az e-kereskedelmet tekintve még mindig optimista vagyok, csak nehezebb környezetben kell mozognunk, de összességében tudunk fejlődni”
– mondta.
Több mint 50 százalékkal nőtt az idei eredménye a Rohlik Groupnak, melynek része a Kifli.hu is, amely a továbbiakban is 10 százalékos növekedésre számít, mivel az e-kereskedelemben továbbra is van még potenciál. Az infláció miatt egyértelműen bekövetkezik majd forgalomnövekedés – fejtette ki az interjúban.
Kapcsolódó cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >