A Kifli.hu a lassuló piacon is kiemelkedő eredményeket ért el
A GKID első féléves riportja alapján a teljes online napifogyasztásicikk-piac az előző év azonos időszakához képest 13,3 százalékkal nőtt, a Kifli.hu pedig 40 százalék körül zárt. A lassuló piac ellenére a Kifli.hu a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac. Növekedés tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem – írta a GKID elemzőcég a friss évközi Online Retail Flash Riportjában, amit a Kifli.hu küldött el a Forbes.hu-nak.

A Kiflinél költenek a legtöbbet
570 milliárdos piac
2018 és 2021 között az első naptári félévben az online kiskereskedelmi forgalom évről évre nőtt, tavaly 31,4 százalékos emelkedést mutatott az előző évhez képest. Ezzel szemben az idén a január és június közötti időszak már csak 14,5 százalékos növekedést mutat a maga bruttó 570 milliárd forintos forgalmával. A GKID első féléves riportja alapján a teljes online FMCG-piac (napi fogyasztási cikkek) az előző év azonos időszakához képest 13.3 százalékkal nőtt, a Kifli pedig 40 százalék körül zárt. Számszerűen, a Kifli a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac.
A napi fogyasztási cikkek online piaca 2020-ban, a covidjárvány alatt kezdett hatalmas növekedésbe, és ez a lendület még 2021-ben is tartott. 2022 első félévében aztán a háború okozta bizonytalanság, a deviza árfolyamának növekedése, a rekord méretű infláció és az ellátási láncok akadozása együttesen okozzák a piac gyengülését.
Kapcsolódó cikkeink
Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >Mi kerüljön a gyerek tányérjára nyáron? 5 tipp a tudatosabb étkezéshez
A nyári szünet a gyerekek egyik kedvenc időszaka: hosszú, játékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >