A Kifli.hu a lassuló piacon is kiemelkedő eredményeket ért el
A GKID első féléves riportja alapján a teljes online napifogyasztásicikk-piac az előző év azonos időszakához képest 13,3 százalékkal nőtt, a Kifli.hu pedig 40 százalék körül zárt. A lassuló piac ellenére a Kifli.hu a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac. Növekedés tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem – írta a GKID elemzőcég a friss évközi Online Retail Flash Riportjában, amit a Kifli.hu küldött el a Forbes.hu-nak.

A Kiflinél költenek a legtöbbet
570 milliárdos piac
2018 és 2021 között az első naptári félévben az online kiskereskedelmi forgalom évről évre nőtt, tavaly 31,4 százalékos emelkedést mutatott az előző évhez képest. Ezzel szemben az idén a január és június közötti időszak már csak 14,5 százalékos növekedést mutat a maga bruttó 570 milliárd forintos forgalmával. A GKID első féléves riportja alapján a teljes online FMCG-piac (napi fogyasztási cikkek) az előző év azonos időszakához képest 13.3 százalékkal nőtt, a Kifli pedig 40 százalék körül zárt. Számszerűen, a Kifli a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac.
A napi fogyasztási cikkek online piaca 2020-ban, a covidjárvány alatt kezdett hatalmas növekedésbe, és ez a lendület még 2021-ben is tartott. 2022 első félévében aztán a háború okozta bizonytalanság, a deviza árfolyamának növekedése, a rekord méretű infláció és az ellátási láncok akadozása együttesen okozzák a piac gyengülését.
Kapcsolódó cikkeink
Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Egy év alatt 40 százalékkal több húst vettek a Kifli vásárlói
Folyamatosan emelkedik halak iránti kereslet, az elmúlt évben 27 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >