A Kifli.hu a lassuló piacon is kiemelkedő eredményeket ért el
A GKID első féléves riportja alapján a teljes online napifogyasztásicikk-piac az előző év azonos időszakához képest 13,3 százalékkal nőtt, a Kifli.hu pedig 40 százalék körül zárt. A lassuló piac ellenére a Kifli.hu a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac. Növekedés tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem – írta a GKID elemzőcég a friss évközi Online Retail Flash Riportjában, amit a Kifli.hu küldött el a Forbes.hu-nak.
570 milliárdos piac
2018 és 2021 között az első naptári félévben az online kiskereskedelmi forgalom évről évre nőtt, tavaly 31,4 százalékos emelkedést mutatott az előző évhez képest. Ezzel szemben az idén a január és június közötti időszak már csak 14,5 százalékos növekedést mutat a maga bruttó 570 milliárd forintos forgalmával. A GKID első féléves riportja alapján a teljes online FMCG-piac (napi fogyasztási cikkek) az előző év azonos időszakához képest 13.3 százalékkal nőtt, a Kifli pedig 40 százalék körül zárt. Számszerűen, a Kifli a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac.
A napi fogyasztási cikkek online piaca 2020-ban, a covidjárvány alatt kezdett hatalmas növekedésbe, és ez a lendület még 2021-ben is tartott. 2022 első félévében aztán a háború okozta bizonytalanság, a deviza árfolyamának növekedése, a rekord méretű infláció és az ellátási láncok akadozása együttesen okozzák a piac gyengülését.
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris…
Tovább olvasom >Gyermekétkeztetési adománygyűjtő akció indul a Kifli.hu, a Mastercard és az Élelmiszerbank
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Mastercarddal és a Kifli.hu adománygyűjtő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >