A Kifli.hu a lassuló piacon is kiemelkedő eredményeket ért el

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 09. 22. 13:17

A GKID első féléves riportja alapján a teljes online napifogyasztásicikk-piac az előző év azonos időszakához képest 13,3 százalékkal nőtt, a Kifli.hu pedig 40 százalék körül zárt. A lassuló piac ellenére a Kifli.hu a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac. Növekedés tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem – írta a GKID elemzőcég a friss évközi Online Retail Flash Riportjában, amit a Kifli.hu küldött el a Forbes.hu-nak.

A Kiflinél költenek a legtöbbet

570 milliárdos piac

2018 és 2021 között az első naptári félévben az online kiskereskedelmi forgalom évről évre nőtt, tavaly 31,4 százalékos emelkedést mutatott az előző évhez képest. Ezzel szemben az idén a január és június közötti időszak már csak 14,5 százalékos növekedést mutat a maga bruttó 570 milliárd forintos forgalmával. A GKID első féléves riportja alapján a teljes online FMCG-piac (napi fogyasztási cikkek) az előző év azonos időszakához képest 13.3 százalékkal nőtt, a Kifli pedig 40 százalék körül zárt. Számszerűen, a Kifli a vizsgált időszakban hatszor gyorsabban nőtt, mint a nélküle mért online piac.

A napi fogyasztási cikkek online piaca 2020-ban, a covidjárvány alatt kezdett hatalmas növekedésbe, és ez a lendület még 2021-ben is tartott. 2022 első félévében aztán a háború okozta bizonytalanság, a deviza árfolyamának növekedése, a rekord méretű infláció és az ellátási láncok akadozása együttesen okozzák a piac gyengülését.

A teljes cikk itt olvasható…

Kapcsolódó cikkeink