A kicsik is alkothatnak nagyot, Szakonyi Eszter kozmetikus mester a FutureTalks podcastban
A kisebb laboratóriumok is alkothatnak nagyot a kozmetikai iparban – állítja Szakonyi Eszter, a Vintage Beauty tulajdonosa, kozmetikus mester. A jövő szépségápolásáról és a kétlaki életről is beszélgetett Krizsó Szilviával a legújabb FutureTalks podcastban.
Szakonyi Eszter pár éve a családjával együtt Hollandiába költözött, és a magyar mellett megnyitotta kinti szépségszalonját is. Az elmúlt időszakról így mesélt: „Elmenni nehezebb volt az ismeretlenbe, először rengeteg ideával felvértezve indul el az ember, de azért ott vannak a félelmek, a kétségek. De ezek egy idő után felülírhatók, az, hogy most visszajövünk, elsősorban annak köszönhető, hogy a cégnek szüksége van rám, és nem nagyon tudom továbbra is megoldani a kétlaki életet, hogy Budapesten és Hollandiában is jelen legyek.”
A szakember rengeteget tanul a holland kalandból mind családanyaként, mind vállalkozóként. Rájött, hogy a gyermekei pont olyan jók, mint a többi ember gyereke, és hogy fantasztikus lehetőségek rejlenek bennük, hogyha megfelelő közegbe kerülnek, a szabadság, a felelősség a javukra válik, és előreviszi a teljesítményüket is. Vállalkozóként a legnagyobb különbség, amivel szembesült Magyarország után az az adózás: „Az adóra vonatkozó szabályok sokkal megengedőbbek kint, nem feltételezik, hogy lopni akarsz, csalni akarsz. Ennél fogva a cassebook az egy kockás füzet, amibe be lehet írni, hogy éppen ki fizetett. Tehát nincs az a szigorú számadású nyomtatvány halmaz, amit itthon ki kell tölteni és nincs online bekötöttség az adóhivatalhoz. Másrészt az ügyfelek elvárásai is mások, hiszen Hollandiában az a fajta kozmetikai kultúra, ami nálunk van, nem létezik. A műszempilla és a gépi kezelések népszerűek, a fogyasztáson van a hangsúly, de a bőr ápolását, kezelését nem is ismerik, nincs ennek hagyománya és nincs is rá igény. Ezért kint fontos az edukáció is.”
Szakonyi Eszter szerint a szépségápolás jövője is gyorsan változik, 2000 évvel ezelőtt 40 évesen az emberek már meghaltak, most meg az a cél, hogy 40 évesen is nézzünk ki 20 évesnek. Tehát az elvárások egyre nőnek, ugyanakkor egyre nagyobb a szkepticizmus és a félelem a bevitt anyagokkal és eljárásokkal kapcsolatban. Ennek a változó igénynek a kozmetikus mester szerint csak innovációval és rugalmas hozzáállással lehet megfelelni, amit a kisebb laborok hatékonyabban tudnak teljesíteni: „Ha 20-30 évet ugrunk az időben, akkor nem az lesz a trendi, hogy tele vannak a polcaink különböző flakonokkal, hanem lesz egy-kettő nagyon intenzív, nagyon hatóanyagdús termék, ami képes arra, amit ma még csak a töltőanyagok képesek megugrani. Mindenki személyreszabott termékeket használ majd, amelyek bio és natúr vonalon készülnek. Elképesztő fejlődés volt natúr és bio vonalon az elmúlt három-négy évben. A növények, amelyeket alapul veszünk, azok gyakorlatilag ugyanazok, de ahogyan kivonják belőlük a különböző hatóanyagokat, az változott. Ez talán a vegyiparnak a leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő ága, amely szerencsére ma már a kisebb mennyiségekkel dolgozó mini laboroknak is abszolút elérhető. Azt gondolom, hogy ez a jövő, kevés kozmetikum és magas hatóanyag.”
Kapcsolódó cikkeink
Dél-Korea a világ hatodik dermokozmetikai piaca
A piaci versenybe „concept-dermo”, a „dermo-inspirált” és a gyógyszertári, ún.…
Tovább olvasom >A műtárgy középtávú befektetés
Mitől értékes egy festmény? Virág Judit művészettörténész, galériatulajdonos most elmondja…
Tovább olvasom >A klasszikus zenében óriási piaci potenciál rejlik – Hámori Máté
Hámori Máté, az óbudai Danubia Zenekar művészeti vezetője szerint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >