A K&H Biztosító elnyerte az MNB Zöld Pénzügyek Díját

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 11. 20. 11:09
🎧 Hallgasd a cikket:

A Magyar Nemzeti Bank a K&H Biztosítónak ítélte oda a Zöld Pénzügyek Díjat „Zöld Biztosító és Pénztár” kategóriában. Az elismerést azok a pénzügyi intézmények kapják, amelyek működésükben és szolgáltatásaikban is élen járnak a zöld átállás támogatásában. A K&H fenntarthatósági törekvései az elektromos járművekhez kapcsolódó biztosításoktól kezdve az energiahatékony ingatlanok és megújuló energiaforrások előnyben részesítéséig számos területen megjelennek. A biztosító a digitális fejlesztések révén is csökkenti környezeti lábnyomát, ebben pedig az ügyfelek kiváló partnerek: a lakáskárok közel 90, a gépjárműkárok 67 százaléka már online kerül bejelentésre. Ráadásul az állami támogatással igényelhető nyugdíjbiztosítások közül minden negyediket ma már mobilon kötik.

Komoly elismerést kapott a fenntarthatósági lépéseket kiemelt stratégiai célként kezelő K&H. A Magyar Nemzeti Bank 2025-ben is a Nemzetközi Zöld Pénzügyi Konferenciáján adta át a Zöld Pénzügyek Díjait, amelyeket három kategóriában – Zöld Bank, Zöld Biztosító és Pénztár, valamint Zöld Alapkezelő – hirdetett meg. Az elismerés célja, hogy bemutassa és ösztönözze azokat a pénzügyi intézményeket, amelyek innovatív megoldásokkal segítik a fenntartható pénzügyi rendszer fejlesztését és a gazdaság zöld átmenetét. A K&H a „Zöld Biztosító és Pénztár” kategóriában érdemelte ki a díjat. A döntésben szerepet játszott a társaság átfogó fenntarthatósági stratégiája, amely a termékfejlesztéstől a kockázatkezelésig minden területet érint.

„A K&H fenntarthatósági törekvései több pilléren nyugszanak, mivel hiszünk abban, hogy a pénzügyi szektornak meghatározó szerepe van a zöld átmenet felgyorsításában. Termékeinkkel és szolgáltatásainkkal segítjük ügyfeleinket, hogy ők is részesei lehessenek ennek a változásnak. Folyamatosan fejlesztjük a kockázatkezelési módszereinket az egész cégcsoportnál, így a banki és biztosítási területen is, annak érdekében, hogy a klímakockázatokat beépítsük a döntéshozatalba.”

– mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.

“A K&H Biztosítóban kiemelten támogatjuk az elektromos járművekhez kapcsolódó szolgáltatásokat, valamint díjkedvezményt nyújtunk azon ügyfeleknek, akik a fenntarthatósági szempontokat szem előtt tartják az otthonuk vonatkozásában is. Ráadásul a K&H mobilbankban elérhető nyugdíjbiztosításunk esetében 100 százalékban felelős alapokba történik a befektetés, népszerűségét pedig jól mutatja, hogy ma már minden negyedik nyugdíjbiztosítást mobilon kötnek az érintettek.“- nyilatkozta Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese.

A digitalizáció és a papírmentes működés szintén kulcsszerepet játszik a K&H fenntarthatósági stratégiájában. A lakáskárok közel 90 százaléka, a gépjárműkárok 67 százaléka már online kerül bejelentésre, ami gyorsabb ügyintézést, kisebb papírfelhasználást és alacsonyabb környezeti terhelést jelent. Emellett a K&H ügyfeleit is ösztönzi a digitális és papírmentes megoldások használatára szerződéses kapcsolatuk teljes életciklusa során. Ennek eredményeként ma már az új szerződések több, mint 90 százaléka teljesen papírmentesen jön létre. A digitális fejlesztések így nemcsak kényelmet és hatékonyságot jelentenek, hanem kézzelfogható lépést is a környezeti terhelés csökkentése felé.

“Sokat tettünk azért, hogy referenciaként tekintsenek fenntarthatósági törekvéseinkre. Az, hogy elnyertük a Magyar Nemzeti Bank Zöld Biztosító és Pénztár Díjat, a Green Awards – 2025 zöld nagyvállalati kategóriájának elismerését, valamint a Euromoney „Magyarország legjobb fenntarthatósági bankja” címet 2025-ben, mind azt mutatja, hogy jó úton járunk. Ezek az elismerések nemcsak a klímaváltozás elleni küzdelem iránti elkötelezettségünket igazolják, hanem inspirációt is jelentenek számunkra., hogy tovább erősítsük ezen törekvéseinket. A fenntarthatóság nem külön projekt nálunk, hanem üzleti működésünk szerves része”

– tette még hozzá Suba Levente.

Kapcsolódó cikkeink