A K&H bevezeti Magyarországon a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást
Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a K&H Magyarországon a hazai pénzintézetek között, ami újabb lendületet adhat a bankkártyás, azon belül is az okostelefonos fizetéseknek – közölte a K&H online sajtótájékoztatón.
Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője a sajtótájékoztatón elmondta: egy év alatt meghatszorozódott az érintésmentes mobiltárcahasználók száma a pénzintézetnél, az érintésmentes mobilfizetések száma pedig ötszörösére emelkedett.
A bank digitálisan aktív ügyfeleinek száma fokozatosan növekszik, ma már 570 ezret tesz ki – hangsúlyozta a bank innovációs vezetője jelezvén azt is, hogy a Google Pay bevezetésével az okostelefonos kártyás fizetések számának további jelentős növekedésére számít.
Németh Balázs elmondta azt is, hogy a járványhatás elősegítette a készpénzmentes fizetési megoldások térnyerését. A pénzintézet adatai szerint a K&H-nál a bankkártyákkal történő fizetések 22 százalékkal nőttek tavaly, míg a teljes magyarországi piacon a kártyás belföldi fizetések száma 7 százalékkal emelkedett.
Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója ismertette: a Google Pay segítségével az érintettek bárhol fizethetnek. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a K&H által kibocsátott bankkártyák az okostelefonokba digitalizálva kerülnek be, vagyis a kártyaadatok úgynevezett tokenekre cserélődnek a telefonban és ezek a tokenek biztosítják a fizetési tranzakciót.
A virtuális fizetési technológia garantálja, hogy a tokenek kizárólag az adott okostelefonban működnek, azaz biztonságos a velük történő fizetés – húzta alá a társaság igazgatója, aki egyben gratulált a K&H Banknak, hogy ezt a jelentős lépést kereskedelmi bankként megtette.
Bíró Pál, a Google Magyarország country managere arról beszélt, hogy a magyarok azonnal lecsapnak azokra a lehetőségekre, amikor egyszerűen, biztonságosan fizethetnek online és érintésmentesen az üzletekben. Elmondása szerint nagy öröm számukra, hogy platformjukat a K&H-val közösen, az ő mobilbankjukban kínálhatják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a nyuszi mellé pénzügyi tudatosság is kerülhet a kosárba
A húsvét az egyik olyan alkalom, amelyet gyerekünnepnek is nevezhetünk,…
Tovább olvasom >A megújuló energia és az ingatlanfejlesztés húzza a zöldhiteleket
A Magyar Nemzeti Bank nemrég megjelent 2024-es adatai szerint a…
Tovább olvasom >A tízmilliárdos szinthez közelít a munkáshitel-állomány
Sok ezren igényeltek munkáshitelt a K&H-tól az idén, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >