A kézilabda a második legnépszerűbb sportág
A magyar lakosság közel 60 %-a követi figyelemmel a sporteseményeket. A kézilabda a csapatsportok népszerűségi sorrendjében második helyezett, és ugyancsak ezüstérmes azon sportok listáján, melynek eredményeire a legbüszkébbek vagyunk.
Az AC Nielsen Piackutató Kft. az Arany Ászok megbízásából közvélemény-kutatást végzett a közelmúltban a sörfogyasztó magyar lakosság sport- és szurkolás attitűdjeivel kapcsolatosan. A kutatás egyik nem titkolt célja a kézilabda népszerűségének és szurkolói bázisának felmérése, hiszen közismert, hogy az Arany Ászok az amatőr foci után a profi női kézilabda támogatása mellett is elkötelezte magát.
A 600 fős reprezentatív felmérés – az eredményeket három országrészre bontva – az ország egész területén zajlott.
A magyar lakosság 58 %-a követi valamilyen szinten a sporteseményeket, legnagyobb arányban a nyugati régió lakossága. Az itt élők 78 %-a nyitott a sportokra, és minden tizedik ember rendszeresen követi a sporteseményeket. Általában jellemző, hogy azok közül, akik követik is a sporteseményeket, legtöbbjüknek (összes válaszadó 26 %-a) a világesemények (VB, Olimpia) kötik le a figyelmüket.
Nem okozott meglepetést, hogy a legnépszerűbb csapatsport Magyarországon a foci, ezt azonban szorosan követi a kézilabda. A népszerűségi sorrend ezüstérmes sportága iránt a megkérdezettek közel 30 %-a érdeklődik, és a különösen nagy a kézilabda rajongók tábora az ország nyugati felében.
A sport iránt érdeklődők körében minden harmadik ember kifejezetten büszke a magyar kézilabdások eredményeire. A nyugati országrészben élők pedig nemcsak jobban kedvelik a kézilabdát, hanem kimagaslóan büszkék is a sportág eredményeire: itt a sport iránt fogékonyságot mutató válaszadók 42 %-a büszke a kézilabda eredményeire, sikereire.
Az Arany Ászok – a sport és a csapatjáték elkötelezett partnereként – 2010. március 30-án együttműködési szerződést írt alá a Magyar Kézilabda Szövetséggel, amely szerint a Magyar Kézilabda Szövetség ezüst fokozatú szponzora, névadó szponzora a Női Kézilabda NB I. rájátszásnak, valamint támogatja a felnőtt magyar női kézilabda válogatottat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >