A kevesebb több – Persil kompakt az élhető jövőért
A fenntarthatóság szellemében az iparági szereplők között a régióban elsőként a Persil Expert mosószerek jelennek meg kompaktált formában, ami számos előnyt jelent a környezetvédelem, a fogyasztók és a kereskedelem számára is. A Henkel új fogalom bevezetésére törekszik a mosószerek piacán, az összehasonlíthatóság, így a jobb fogyasztói tájékoztatás érdekében az egy mosáshoz szükséges adagra vetített ár feltüntetését javasolja
– A Henkel alapértékei közül jelentős szerepű a fenntarthatóság, az élhető környezetért tett felelős, konkrét, mérhető lépések. Vezető mosószergyártóként fontosnak tartjuk, hogy Közép-Kelet-Európában elsőként vezessük be a kompakt mosószerek új generációját – kezdte előadását 2011 november 29-én Tomas Duffek, a Henkel Magyarország Kft mosószer üzletág igazgatója.A termékbevezetés szorosan kapcsolódik a 2006-ban elindított iparági mozgalomhoz, amely a „Mosóporok a fenntartható fejlődésért” (Laundry Sustainability Project, LSP1) nevet viselte és célja az volt, hogy első ízben vezesse be a kompakt mosószereket a közép- és kelet-európai piacokon. A Henkel a Persil Expert bevezetésével a régióban elsőként teszi meg a következő lépést (LSP2) a mosóporok környezetre gyakorolt hatásának csökkentése terén, és a nyugat-európai fenntarthatósági követelmények szintjére emeli termékeit itthon is.
A Persil Expert mosóporok kiszerelése 20 százalékkal kisebb, mint a korábbi változatoké, ám a kompakt formula révén ugyanakkora mennyiségű ruha tisztítására elegendőek, így az egy mosásra jutó mosópor költsége változatlan marad. A kompaktálási technológia révén, egy újabb fejlesztési lépés következtében, bizonyos töltőanyagok mennyisége csökkent, ezáltal a mosásonként ajánlott adagolási mennyiség a korábbi 100 gramm helyett mindössze 80 grammra változott. Emellett az új, kompakt Persil Expert mosóporba integrálták először a folyékony folteltávolító pektát-liáz enzimet kapszula formájában, amelynek köszönhetően a fogyasztó hatékonyabb mosási eredményt kap. Az új formulával alacsonyabb hőmérsékleten lehet ugyanolyan mosóhatást elérni. A kisebb kiszerelésnek köszönhetően csökken a csomagolóanyag felhasználás, így a keletkező háztartási szemét mennyisége, valamint hatékonyabb szállítás, raktározás valósítható meg, ami a károsanyag kibocsájtást csökkenti.
Úttörő feladatot vállal fel a Henkel, hogy a fogyasztási szokásokat megváltoztassa, az ajánlott adagolás betartásának fontosságát megtanítsa a háziasszonyokkal, vagyis elfogadtassa, hogy a kevesebb tényleg több lehet. Ugyanakkor a környezetvédelem fontosságára is ráirányítja a figyelmet.
A mosószer kategóriában egyre több formátum jelenik meg, a mosóporok mellett a gélek, tabletták, kapszulák is népszerűek, így összehasonlításukra a jelenleg használt kilogrammra vetített ár nem releváns. A Henkel közös nevezőként a mosási mennyiségre vetített egységár feltüntetését javasolja. A fogalom bevezetését a háziasszonyok számára a Persil Expert csomagolásán is elkezdi, nagy méretben feltünteti ugyanis, hogy az adott csomag mennyi mosásra elegendő.
Az intenzív TV kampány mellett sajtó és online megjelenések valamint az akciós újságok és az eladáshelyi aktivitások is az integrált marketing támogatás és edukációs program részét képezik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >