A Keurig Dr Pepper a holland JDE Peet’s új tulajdonosa
Az amerikai italóriás, a Keurig Dr Pepper kész a Nestlé riválisává előlépni a globális kávépiacon, miután 18 milliárd dollárért (15,7 milliárd euróért) megvásárolja a JDE Peet’s vállalatot. A tranzakció az elmúlt több mint két év legnagyobb volumenű akvizíciója Európában.
A tegnap bejelentett megállapodás 20%-os prémiumot kínál a JDE Peet’s pénteki záróárához képest. A holland céget kivezetik az amszterdami tőzsdéről és a fúzió után két különálló, amerikai tőzsdén jegyzett vállalat jön létre: a Global Coffee Co. és a Beverage Co., amelyek a kávé- és egyéb ital üzletágakat külön kezelik.
A tranzakció célja évi 400 millió dolláros (341,9 millió eurós) költségmegtakarítás, segítve ezzel az új cégeket a növekvő amerikai vámok és globális kereskedelmi feszültségek közepette. A Keurig elmondása szerint a Global Coffee Co. 16 milliárd dolláros árbevételével a 400 milliárdos globális kávépiacra, míg a Beverage Co. 11 milliárd dolláros forgalommal az észak-amerikai üdítőital-piacra koncentrál.
A JDE Peet’s részvényeinek értéke 18%-ot ugrott a bejelentés után, míg a frankfurti tőzsdén jegyzett Keurig Dr Pepper papírjai 1,3%-kal estek. A Jacobs, L’Or, Tassimo és Douwe Egberts márkákat tulajdonló JDE Peet’s piaci értéke a pénteki záráskor 12,76 milliárd euró volt. A Keurig értéke 48 milliárd dollárra rúg, és mindkét vállalat részvényei erősödtek az év során.
A tranzakció részben visszafordítaná a 2018-as egyesülést, amely a Keurig Green Mountain és a Dr Pepper Snapple összeolvadásával hozta létre a Keurig Dr Peppert, lehetővé téve a befektetők számára, hogy egyetlen szegmensre koncentráljanak egy sokféle terméket magába foglaló portfólió helyett.
Kapcsolódó cikkeink
Globális létszámcsökkentést hajt végre a Nestlé a hatékonyság jegyében
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Nescafé már 2024-ben elérte a 2025-re kitűzött regeneratív mezőgazdasági céljait
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az Airfryer-generációt célozza a Maggi új kampánya Németországban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a 2025-ös Fenntartható jövőért díjakat: az év legkiemelkedőbb fenntartható vállalatai és vezetői kaptak elismerést
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rózsaszín kamionok és kortárs művészek és influencerek hozzák mozgásba a reményt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >AgriTech InnoExpo 2025 – ahol az innováció találkozik a természettel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
