A kereskedők is virtuális tartalmakkal fordulnak vásárlóik felé
A napicikk kereskedők egyre kreatívabb ötletekkel fordulnak vásárlóik felé az Egyesült Államokban. Hiába növekszik a kereslet, egy friss PYMNTS tanulmány szerint 56%-kal kevesebben térnek be a fizikai boltokba, egyre kedveltebb az online rendelés és házhoz szállítás vagy az érintésmentes átvétel, kevesebb a közvetlen kontaktus. Az ilyen csatornákat kipróbáló napicikk vásárlók 52%-a nem is akar visszatérni a hagyományos vásárláshoz. Ugyanakkor a fogyasztók igénylik a kapcsolatot, a boltmárkához kötődő vevőélményt.
Főzzünk együtt
Los Angeles egyik legnagyobb spanyol tulajdonú kereskedelmi lánca a Northgate Gonzales Market kétnyelvű platformot indított „Stay-at-Home Solutions” (maradj otthon megoldások) néven. Receptek, barkács ötletek és családi aktivitás lehetőségek jelennek meg rajta. Április 30-án, ami egyfajta gyereknap a spanyolajkúak körében, elindítják a kifejezetten gyerekeknek szóló programjukat is.

A-Los-Angelesi-Northgate-Gonzales-Market-kétnyelvű-platformmal-áll-vevői-rendelkezésére
Bepillantás a kulisszák mögé
Az ohioi Jungle Jim’s alapítója „Jungle” Jim Bonaminio és munkatársai a Facebookon élőben jelentkeznek különböző témákkal. A lánc sajtmestere egy hús- és sajttál készítését mutatja be, de szó lesz az üzletlánc történetéről és egy videó segítségével bemutatják üzleti tevékenységüket, sőt a vevőktől elzárt területeket is megnézhetik a vásárlók. Minden adás alatt lehet kérdezni a szereplőket, sőt további témákat is javasolhatnak a nézők a sorozat folytatására.

Jungle-Jims-élő-adások-a-Facebookon
Egy segítőkész mosoly
Az USA közép-nyugati részén domináns élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, a Hy-Vee, több szakértő szerint példaadó gondossággal és körültekintéssel kezeli a koronavírus helyzetet. Az óvintézkedéseik közt szerepel a vásárlási útvonalak egyirányúsítása, a dolgozók vírusvédelmi felszerelése, premizálása, képzése, sőt telefonos mentális és más egészségügyi segélyvonal biztosítása is. A vásárlók felé a webshop és házhozszállítás megerősítése, az egy napon belüli kiszállítás bevezetése mellett a digitális csatornákon is megjelennek. Anyáknak, kismamáknak, kisállat tulajdonosoknak, fogyókúrázóknak és még számos célcsoportnak jelenleg összesen 35 sorozatot kínálnak Helpful Smiles TV csatornájukon. Az egyik legnépszerűbb a Hy-Vee KidsFit epizódjai, amelyek naponta reggel 9 órakor jelennek meg gyermektornával. Hírességek szerepeltetésével pedig a segítőkész mosoly erejéről forgattak egy videót, amit a közösségi médiában tettek közzé #HelpfulSmileStrong hashtaggel.
Kátai Ildikó

Hy-Vee-KidsFit_rendszeres-gyermektorna-a-karantén-idejére
Kapcsolódó cikkeink
Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Fenntartható utazás: miért ne vásároljunk felesleges szuveníreket?
Soha nem utazott annyit az emberiség, mint napjainkban, és ennek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >