A kereskedők is virtuális tartalmakkal fordulnak vásárlóik felé
A napicikk kereskedők egyre kreatívabb ötletekkel fordulnak vásárlóik felé az Egyesült Államokban. Hiába növekszik a kereslet, egy friss PYMNTS tanulmány szerint 56%-kal kevesebben térnek be a fizikai boltokba, egyre kedveltebb az online rendelés és házhoz szállítás vagy az érintésmentes átvétel, kevesebb a közvetlen kontaktus. Az ilyen csatornákat kipróbáló napicikk vásárlók 52%-a nem is akar visszatérni a hagyományos vásárláshoz. Ugyanakkor a fogyasztók igénylik a kapcsolatot, a boltmárkához kötődő vevőélményt.
Főzzünk együtt
Los Angeles egyik legnagyobb spanyol tulajdonú kereskedelmi lánca a Northgate Gonzales Market kétnyelvű platformot indított „Stay-at-Home Solutions” (maradj otthon megoldások) néven. Receptek, barkács ötletek és családi aktivitás lehetőségek jelennek meg rajta. Április 30-án, ami egyfajta gyereknap a spanyolajkúak körében, elindítják a kifejezetten gyerekeknek szóló programjukat is.
Bepillantás a kulisszák mögé
Az ohioi Jungle Jim’s alapítója „Jungle” Jim Bonaminio és munkatársai a Facebookon élőben jelentkeznek különböző témákkal. A lánc sajtmestere egy hús- és sajttál készítését mutatja be, de szó lesz az üzletlánc történetéről és egy videó segítségével bemutatják üzleti tevékenységüket, sőt a vevőktől elzárt területeket is megnézhetik a vásárlók. Minden adás alatt lehet kérdezni a szereplőket, sőt további témákat is javasolhatnak a nézők a sorozat folytatására.
Egy segítőkész mosoly
Az USA közép-nyugati részén domináns élelmiszer-kiskereskedelmi lánc, a Hy-Vee, több szakértő szerint példaadó gondossággal és körültekintéssel kezeli a koronavírus helyzetet. Az óvintézkedéseik közt szerepel a vásárlási útvonalak egyirányúsítása, a dolgozók vírusvédelmi felszerelése, premizálása, képzése, sőt telefonos mentális és más egészségügyi segélyvonal biztosítása is. A vásárlók felé a webshop és házhozszállítás megerősítése, az egy napon belüli kiszállítás bevezetése mellett a digitális csatornákon is megjelennek. Anyáknak, kismamáknak, kisállat tulajdonosoknak, fogyókúrázóknak és még számos célcsoportnak jelenleg összesen 35 sorozatot kínálnak Helpful Smiles TV csatornájukon. Az egyik legnépszerűbb a Hy-Vee KidsFit epizódjai, amelyek naponta reggel 9 órakor jelennek meg gyermektornával. Hírességek szerepeltetésével pedig a segítőkész mosoly erejéről forgattak egy videót, amit a közösségi médiában tettek közzé #HelpfulSmileStrong hashtaggel.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >Izgalmas duális képzőhely
Kereskedelem, vendéglátás és gasztronómia keresztmetszetének területén kínált szakmai gyakorlatszerzési lehetőséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >